دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به جلسه فراكسیون مبارزه با دخانیات مجلس با مسوولان امر دخانیات كشور، گفت: در این جلسه نسبت به تبلیغ و ترویج مضرات سیگار از طریق صدا و سیما بدون دریافت هزینه‌ای، تاكید شد.

به گزارش سلامت نیوز دكتر محمدرضا معدنی ، با اشاره به جلسه فراكسیون مبارزه با دخانیات مجلس كه با حضور رییس مجلس، رییس و اعضای فراكسیون مبارزه با دخانیات مجلس، معاون درمان وزیر بهداشت، مدیرعامل شركت دخانیات و رییس ستاد قاچاق كالا برگزار شد، گفت: در راستای مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر شهر عاری از دخانیات، مقرر شد با همكاری اداره كل سلامت شهرداری تهران، كلاس‌های آموزشی برای كاركنان و سلامت‌ یاران شهرداری از سوی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات برگزار شود.


وی گفت: این كلاس‌های آموزشی توسط كارشناسان مجرب در شهرهای مناطق مختلف تهران برگزار می‌شود و سلامت‌ یاران آموزش‌های لازم برای چگونگی برخورد با سیگاری‌ها، اطلاع رسانی از مضرات سیگار، بحث‌های اقتصادی استعمال دخانیات و ... را دریافت می‌كنند.

معدنی در گفت وگو با  ایسنا گفت: در جلسه روز سه‌شنبه فراكسیون مبارزه با دخانیات مجلس، دغدغه‌های نمایندگان مجلس درباره قاچاق مواد دخانی و مخدر مطرح و مقرر شد ستاد قاچاق كالا شدت بیشتری در این زمینه و اجرای قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانیات داشته باشد.

معدنی به مباحث مطرح شده درباره درج تصاویر بهداشتی روی پاكت‌های سیگار در جلسه فراكسیون مبارزه با دخانیات مجلس اشاره كرد و گفت: در این زمینه هرچند شركت دخانیات نسبت به افزایش قاچاق سیگار ابراز نگرانی كرد اما فراكسیون مبارزه با دخانیات مجلس ضمن تقدیر از عملكرد ستاد قاچاق كالا به عملیاتی‌تر شدن این موضوع تاكید كرد و مقرر شد كارشناسی‌های مربوطه در زمینه قاچاق و تبلیغات سیگار صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha