یك فوق تخصص قرنیه چشم گفت: معاینات چشم باید از دوران نوزادی آغاز شود تا از این طریق، بیماری‌هایی كه بر سیستم بینایی طفل تأثیر می‌گذارد، شناسایی ‌شود.

به گزارش سلامت نیوز احمد شجاعی   با بیان اینكه عیوب انكساری در كودكان، خطر ابتلا به تنبلی چشم را در آنها افزایش می‌دهد، اظهار داشت: والدین با مشاهده علائم طبیعی و غیر طبیعی لازم است تا دو سالگی كودك خود را تحت معاینات چشمی قرار دهند ضمن اینكه معاینات چشمی تا قبل از هفت ‌سالگی واجب است.

وی افزود: معاینات چشمی تا سه‌ سالگی باید به طور مرتب انجام شود. این امر موجب شناسایی اشكالات چشم خواهد شد؛ پس از این و در سنین جوانی اگر فرد مشكلی نظیر تاری دید و خستگی چشم داشت، باید به چشم‌پزشك مراجعه كند همچنین در سنین بعد از 40 سال، معاینه چشم باید ادواری باشد.

این فوق تخصص قرنیه چشم در گفت‌وگو با فارس گفت: معاینات چشمی باید از دوران نوزادی آغاز شود چرا كه با این اقدام، دیگر بیماری‌هایی كه بر سیستم بینایی طفل تأثیر می‌گذارد، شناسایی می‌شود.

شجاعی اضافه كرد: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سابقه فامیلی به خصوص بیماری آب‌سیاه، باید به معاینات چشمی اهمیت دهند چرا كه تشخیص و درمان دیرهنگام این بیماری‌ها منجر به نابینایی فرد می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: در افرادی كه بیماری‌های چشمی دارند باید دفعات معاینات طبق نظر پزشك معالج انجام شود همچنین افرادی كه به بیماری‌های چشمی مبتلا نیستند، باید سالی یكبار تحت معاینات چشمی قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha