زنانی كه گوشت قرمز زیاد مصرف می‌كنند در معرض خطر سكته مغزی قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، تحقیقات انجام شده روی بیش از 30 هزار زن سوئدی نشان می‌دهد كه زنانی كه گوشت قرمز زیاد مصرف می‌كنند خودشان را در معرض خطر سكته قرار می‌دهند.

افرادی كه حداقل به طور روزانه 102 گرم گوشت قرمز مصرف می‌كنند، 42 درصد بیشتر از افرادی كه در طی روز كمتر از 25 گرم گوشت قرمز مصرف می‌كنند، مبتلا به بیماری‌های انسداد عروق در مغز می‌شوند.

رژیم غذایی كه در آن گوشت قرمز به وفور استفاده شود با ابتلا به بیماری‌های مختلفی از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا ارتباط دارد. اما هم اكنون 3 مطالعه در مورد مصرف گوشت قرمز و ارتباط آن با سكته مغزی انجام شده كه یكی از این تحقیقات این ارتباط را اثبات كرده است.

سوزانا لارسون از مؤسسه استكهلم به همراه همكارانش مطالعات خود را روی 34 هزار و 670 زن بین 37 تا 39 سال انجام داده‌اند كه این افراد تا قبل از شروع این تحقیقات یعنی در سال 1997 هیچ گونه بیماری عروقی و سرطانی نداشتند.

در طی 10 سال حدود یك هزار و 680 نفر (حدود 4 درصد) از این افراد دچار سكته شدند.

سكته مغزی آسیب عصبی حاد ناشی از اختلال خونرسانی به قسمتی از بافت مغز كه ناشی از انسداد رگ و شریان مغزی به وسیله یك لخته خونی و یا پارگی یكی از عروق تغذیه كننده آن قسمت بافت مغز است. سكته مغزی به علتی مانند بسته شدن یا پاره شدن یكی از رگ‌های خون رسان مغز ایجاد می‌شود.

این محققان در طی مطالعات خود این زنان را از لحاظ تغذیه كردن گوشت قرمز به 5 گروه تقسیم كردند و زنانی كه در گروه‌های بیشترین مصرف كنندگان گوشت قرمز قرار داشتند و حداقل 86 گرم گوشت در روز مصرف می‌كردند 21 درصد از زنانی كه در روز 36.5 گرم گوشت مصرف می‌كردند، به سكته مغزی دچار شدند.

زنانی كه به طور روزانه 41.3 گرم گوشت قرمز در روز مصرف می‌كردند 24 درصد بیشتر از زنانی كه 12.1 گرم گوشت مصرف می‌كردند در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha