استفاده از فناوری به یکی از عوامل کلیدی برای ساماندهی حمل و نقل درون شهری سئول، پایتخت کره جنوبی تبدیل شده است.

سئول چگونه بر ترافیک طاقت فرسا غلبه می کند؟

سلامت نیوز: استفاده از فناوری به یکی از عوامل کلیدی برای ساماندهی حمل و نقل درون شهری سئول، پایتخت کره جنوبی تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از یورونیوز در سال ۲۰۰۴ میلادی مقامات کره جنوبی با کمک شهرداری سئول طرحی برای ساماندهی حمل و نقل درون شهری سئول در نظر گرفتند. در راستای اجرای این طرح خطوط ۹ گانه متروی سئول اکنون به عنوان یکی از بهترین و پیشرفته ترین سیستم های موجود برای مدیریت و نظارت بر حمل و نقل شهری شناخته می شود.

بلیط های هوشمند متروهای سئول اکنون شمار استفاده کنندگان از خطوط مترو را ثبت می کند. این در حالی است که حسگرهایی نیز در خیابان ها و بزرگراه ها نصب شده اند تا تصویری روشن از تعداد خودروها در خیابان ها به دست دهند.

از سوی دیگر یکی از راه حلهایی که اکنون در سئول مورد استفاده قرار می گیرد طرح انتخاب مسیر خودروها، قطارهای دورن شهری و اتوبوسها به طور زنده و براساس اطلاعات ترافیک شهری در لحظه است.

با این حال به نظر می رسد یکی از چالشهای پیش روی مقامات سئول تغییر رویکرد شهروندانی است که به استفاده از خودروی شخصی به جای سیستم حمل و نقل شهری عادت کرده اند.

 موج مهاجرت و رشد اقتصادی عواملی بودند که از دهه ۱۹۵۰ میلادی تاکنون باعث افزایش جمعیت پایتخت کره جنوبی شده اند. جمعیت کنونی سئول و حومه ۲۵ میلیون نفر تخمین زه می شود. رقمی که برابر با حدود نیمی از کل جمعیت کره جنوبی است.

مانند بسیاری از شهرهای جهان با افزایش جمعیت سئول راه ها و جاده های بیشتری در این شهر ساخته شد و پایتخت کره جنوبی وسیع تر شد.

میزان خودروها در خیابان های سئول در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰ برابر شمار خودروها در خیابان های پایتخت کره جنوبی در دهه ۱۹۷۰ میلادی است. پل های شهری چند خطه در مرکز این شهر اکنون خودنمایی می کنند.

ساماندهی حمل و نقل درون شهری موضوعی است که در بسیاری از کشورهای جهان به مهمترین معضل حوزه شهری تبدیل شده است. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۴۵ بیش از شش میلیارد نفر از ساکنان کره زمین ساکن شهرها خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha