پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: متاسفانه برخی افراد مرفه از مشکل مالی عده ای از هموطنان در سایت های همسفر یابی سوء استفاده می کنند.

سوء استفاده برخی افراد مرفه از فقرا درسایت‌های همسفریابی

سلامت نیوز: پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: متاسفانه برخی افراد مرفه از مشکل مالی عده ای از هموطنان در سایت های همسفر یابی سوء استفاده می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، افشین طباطبایی اظهار کرد: این افراد سود جو با پرداخت هزینه ای نه چندان زیاد بابت سفر کسانی که مشکل مالی دارند و نمی توانند به سفر بروند، علاوه برآنکه همسفری برای خود می یابند با یک تیر، دو نشان می زنند و ضمن ترویج مسایل غیراخلاقی با بهره برداری ازهمسفر فقیر به برخی اهداف شوم خود هم می رسند.

طباطبایی ادامه داد: این همسفران فقیر نیز به دلیل مضیقه مالی از اعمال کاربران لاکچری چشم پوشی می کنند.
این پژوهشگر ضمن تاکید به والدین برای آگاه سازی فرزندانشان از اهداف این قبیل سایت ها افزود: مسئولان جامعه که وظیفه هدایت گری را درجامعه برعهده دارند باید مردم را آگاه سازند.
پژوهشگر مسائل اجتماعی تاکید کرد: باید موضوع همسفریابی را برای نسل جدید روشن کنیم.جوانان باید بدانند این سایت ها درچه راستایی و با چه اهدافی فعالیت می کنند.همچنین باید به دختران و پسران آموزش دهیم که چگونه ارتباط اجتماعی برقرار کنند.
وی بیان داشت: سایت های همسفریاب ازگذشته تا به امروز در اروپا، آمریکا وآسیا فعال هستند والبته این کارجالب و پسندیده ای است به شرط آنکه ازاین ظرفیت جهانی درست استفاده شود.
این پژوهشگر مسائل اجتماعی درعین حال اظهار کرد: اینکه فردی برای سفر به کشوری مثلا چین با فرد دیگری همسفر شود تا سفر، اقتصادی تر تمام شود کارخوبی است اما چه بسا که این موضوع در کشورمان ، مورد سوء استفاده عده ای سودجو قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، اخیرا سایت هایی با عناوین همسفریاب در فضای مجازی فعال شده اند.هر چند عملکرد این سایت ها شفاف نیست اما آنها با تبلیغات فریبنده و پر سر و صدا، به بهانه یافتن همسفری مناسب برای کاربران خود، بطورغیرقانونی از چت بازان و بویژه دختران و زنان سودجویی می کنند.
شیوه کار این گونه است که کاربران این سایت ها تقاضای خود را همراه شماره تماسی ثبت می کنند و منتظر تماس مستقیم همسفری مناسب می مانند. آنان اینطور عنوان می کنند که کل مبلغ هزینه همسفر را خود پرداخت خواهند کرد و البته که مدیران این سایت ها هم با تبلیغات گسترده کار خود را به انجام می رسانند و همسفری موقت چند روزه را برای سفر داخلی و خارجی کاربرانشان برمی گزینند.
به عنوان مثال در یکی از این سایت ها چنین پیامی آمده است: «سلام - درشهریورماه قصد سفر به آنتالیا یا کوش آداسی را برای تفریح وعوض کردن آب وهوا دارم . یک همسفری فهمیده باشخصیت واهل تفریح میخواستم؛ خانم یا آقا فرقی ندارد، لطفا درصورت تمایل به شماره موبایلم به شماره ... 0920 تلگرام یا مسیج و یا تماس بگیرید باتشکر.» اینها نمونه هایی از درخواست های این نوع کاربران است.
دراغلب این درخواست ها ذکرشده است که هزینه سفر اگر همسفر خانم باشد از سوی درخواست کننده پرداخت خواهد شد. ضمن اینکه تقریبا همه این کاربران براین امر که باید همسفری که با آنها به سفر می رود فردی «اهل» و خوش برخورد باشد تاکید دارند.
برخی از کاربران این سایت ها هم علاوه برثبت تقاضای سفرخود تاکید می کنند که همسفرشان را با رعایت موازین شرعی انتخاب خواهند کرد.
حال این سوالات مطرح است که این سایت ها چه اهدافی را دنبال می کنند؟ کاربرانی که قصد یافتن همسفر و تقبل پرداخت کل هزینه همسفر خود را بعضا به خارج از کشور دارند چه اهدافی را دنبال می کنند؟ آیا هدف از همسفریابی تنهایی سفر نرفتن است یا...؟
نقش طراحان این سایت ها در این معادله کجاست؟ یعنی متقاضی ، تقاضا را می دهد و مشتری پاسخ می گوید و معامله تمام می شود در این میان چه بهره ای عاید مسئولان و طراحان این قبیل سایت ها می شود؟ امینت سفر را چه کسی یا چه اشخاصی تایید می کنند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha