یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 22777

نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان داد: ایجاد اختلال در مغز، بینایی و رشد ریه در نوزادان از عوارض زایمان‌های زودرس بدون دلیل پزشکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا ، نتایج مطالعات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا نشان می‌دهد طی دو دهه گذشته تعداد زایمان‌های زودتر از موعد بدون دلیل پزشکی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، به طوری که از سال 1992 به بعد در آمریکا، بطور متوسط طول مدتی که نوزاد در رحم مادر است، 7 روز کاهش یافته است.

آماری که از بررسی 18 هزار زایمان در سال 2007 بدست آمد، نشان داد که 9/6 درصد میزان زایمان‌ها در این سال زودهنگام بوده است.

محققان می‌گویند: حاملگی کوتاه مدت در رشد ریه‌ها، بینایی، وزن و گاهی مغز جنین اثرات منفی بر جای می‌گذارد. به نحوی که نوزادانی که زودتر از موعد بدنیا می‌آیند، بیشتر از حد نرمال می‌خوابند همچنین در یادگیری تغذیه از سینه مادر خود دچار مشکل هستند، خطر بروز یرقان و دهیدراسیون در این نوزادان بیشتر از نوزادنی است که در موعد مقرر یعنی هفته 40 بارداری بدنیا آمده‌اند.

دکتر برایان اوشیرو، رییس بخش زنان و زایمان دانشگاه لوما لیندا معتقد است که هر روز و هفته‌ای که زایمان زودتر از هفته 39 اتفاق بیفتد، احتمال خطر بیشتر است؛ هر چند ممکن است تعداد زیادی از این نوزادان مشکلی نداشته باشند.

حاملگی طبیعی 40 هفته است، هر چند محققان معتقدند که 39 هفته کامل نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند و بسیاری از زایمان‌های طبیعی در کمتر از این هفته اتفاق می‌افتند و یا گاهی به علت پزشکی باید زایمان زودتر انجام شود اما مشکل زمانی است که نوزاد هنگامی كه آماده نیست، بدنیا بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha