رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برلزوم تشخیص زودهنگام سرطان تاکید کرد و گفت: 137 مرکز تشخیص زودهنگام سطح 2 سرطان تا پایان سال جاری راه اندازی می شود.

سرطان در ایران در حال افزایش است

سلامت نیوز: رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برلزوم تشخیص زودهنگام سرطان تاکید کرد و گفت: 137 مرکز تشخیص زودهنگام سطح 2 سرطان تا پایان سال جاری راه اندازی می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر علی قنبری مطلق،افزود:موارد مشکوک ابتلا به سرطان در سطح یک شناسایی و اقدامات تشخیصی در سطح 2 انجام می شود و در صورت تشخیص سرطان، خدمات درمانی به بیمار ارایه می شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه تشخیص سرطان زودهنگام شامل برخی از سرطان ها مانند سینه، دهانه رحم و روده بزرگ است، اظهار کرد: سطح 2 خدمات برای سرطان سینه، ماموگرافی برای سرطان روده بزرگ، کولونوسکوپی و برای دهانه رحم کولپوسکوپی است.
قنبری مطلق با اشاره به اینکه برنامه ملی مدیریت سرطان از 4 سال پیش آغاز شده و تا 4 سال آینده هم ادامه خواهد یافت، اظهار کرد: یکی از برنامه ها در قالب برنامه تشخیص زودهنگام برای برخی از سرطان ها از جمله سینه، دهانه رحم و روده بزرگ است که از 4 سال پیش تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده و این برنامه از یک و نیم سال پیش هم به صورت آزمایشی در برخی از شهرها اجرا شده است.
رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: براساس نتایج این برنامه، بازنگری در بسته های ارایه خدمت صورت گرفته و بتدریج این برنامه ها توسعه پیدا می کند تا این سرطان ها در مراحل زودتر تشخیص داده شود.

** سرطان در ایران در حال افزایش است
وی با اشاره به اینکه سرطان در ایران به دلیل بالا رفتن سن در حال افزایش است، گفت: این افزایش در سال های گذشته در کشورهای پیشرفته اتفاق افتاده و آنها تمهیداتی را برای کنترل بیماری به کار بسته اند.در کشورهای در حال توسعه امید به زندگی در چند سال اخیر افزایش یافته و به همین علت بروز سرطان هم افزایش یافته است.
در حال حاضر بیش از 300 هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور وجود دارد. سالانه 90 هزار نفر در کشور دچار سرطان می شوند و پیش بینی می شود که این رقم در دهه بعدی به 150 هزار مورد در سال برسد.
هر سال حدود50 هزار نفر در اثر ابتلا به سرطان در ایران جان خود را از دست می دهند. موارد بروز سرطان در ایران و جهان روبه افزایش است و در سال 2014 میلادی 14 میلیوم نفر مبتلا به سرطان در دنیا شناسایی شده اند که در سال 2030 این رقم به 25 میلیون نفر می رسد.
هزینه درمان داروی بیماران مبتلا به سرطان در کشور بیش از 2 هزار میلیارد تومان و هزینه های کلی آن بیش از 7 هزار میلیارد تومان می باشد.
براساس آماری های موجود سرطان دستگاه گوارش، پروستات، مثانه، ریه، خون و پوست از شایع ترین سرطان ها در مردان ایرانی و سرطان های پستان، دستگاه گوارش، تخمدان، خون، تیروئید و پوست از شایع ترین سرطان ها در میان زنان ایرانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha