یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 22778

معاون اداری و مالی سازمان پزشكی قانونی كشور گفت: چارت این سازمان از زمان تشكیل آن در سال 1372 تغییری پیدا نكرده است.اما در چارت جدید این سازمان 5 معاونت فعلی به 3 معاونت،كاهش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشكی قانونی كشور، حمید داوودآبادی اظهار داشت: چارت سازمان پزشكی قانونی از زمان تشكیل آن در سال 1372 تغییر پیدا نكرده است كه این موضوع با توجه به افزایش 10 برابری فعالیت‌های سازمان و نیز گسترش حوزه‌های فعالیتی آن، فشار كاری مضاعفی را به كاركنان و كارشناسان این سازمان وارد ساخته و ضمن ایجاد مشكلات جدی برای سازمان پزشكی قانونی، موجب افزایش زمان پاسخ‌دهی به استعلامات قضایی شده است.

وی افزود: با تصویب چارت جدید، تعداد پست‌ها تا حدی با حجم فعالیت‌های فعلی سازمان متناسب شده و معاونت‌های سازمان تثبیت و زیرمجموعه‌ها و نیروهای مورد نیاز در ستاد و مراكز استان‌ها مشخص می‌شوند.

داوودآبادی بیان داشت: اگر چه سازمان پزشكی قانونی كشور، زمان و امكانی برای توسعه نیروی انسانی و گسترش بیش از حد استاندارد نداشته است امّا با این وجود در چارت جدید سعی شده است در عین توجه به رفع مشكل جدی نیروی انسانی به ویژه در رده پزشكان و كارشناسان، به كوچك و كارا ماندن سازمان نیز توجه شود و لذا در چارت پیشنهادی به جای 5 معاونت فعلی، 3 معاونت پیش‌بینی شده است.

وی تصریح كرد: با وجود آنكه تلاش برای تغییر چارت سازمان از سال 1384 آغاز شده امّا متأسفانه چارت اصلاحی سازمان پزشكی قانونی با وجود پیگیری‌های فراوان سازمان و حتی وزارت دادگستری و جلسات متعدد در سطح كارشناسان و مسئولان تاكنون امضا نشده است.

به گزارش توانا، سازمان پزشكی قانونی كشور از سال 1372 تشكیل شده است؛ این سازمان در عرصه‌های پزشكی و بالینی، آزمایشگاهی، آموزشی،‌ پژوهشی و تشریح فعال است كه حاصل این فعالیت‌ها در بخش‌های فنی صدور حدود 2.5 میلیون نظریه كارشناسی در سال است كه با لحاظ فعالیت‌های انجام‌شده در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی و نیز مركز تحقیقات، رشدی یك هزار درصدی را نسبت به سال تشكیل آن نشان می‌دهد؛ این در حالی است كه چارت تشكیلاتی این سازمان از زمان تأسیس تغییری نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha