شهر تهران این روزها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که می تواند نگاه نسبتا بدی را برای کسانی که از داخل یا خارج از کشور برای بازدید به آن سفر می کنند ،خلق کند.

چرا گردشگران خارجی از سفر به تهران استقبال نمی کنند؟

سلامت نیوز:  شهر تهران این روزها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که می تواند نگاه نسبتا بدی را برای کسانی که از داخل یا خارج از کشور برای بازدید به آن سفر می کنند ،خلق کند.

به گزارش سلامت نیوز، جهان اقتصاد نوشت: ترافیک و آلودگی این شهر، استانداردهای یک شهر گردشگر پذیر را به خطر می اندازد و ممکن است باعث آسیب جدی به این بخش وارد کند. نبود امکانات رفاهی از جمله هتل های مناسب نیز یکی دیگر از عواملی است که گردشگر را به دردسر می اندازد.

مورد اخیر بسیار مهم و حائز اهمیت است. بعد از توافق هسته ای که ورود توریست به کشور افزایش پیدا کرد، باعث شد تا مسئولین کشور و مردم را از این بابت خشنود شوند و امیدوار باشند تا روز به روز تعداد گردشگران خارجی افزایش پیدا کند اما بعد از مدتی صحبتهایی به میان آمد که همه را متوجه این کرد که خطری در پیش است.

کشور ایتالیا اعلام کرد که اگر وضعیت هتل های ایران به همین وضع ادامه پیدا کند از ورود توریست های ایتالیایی به ایران جلوگیری خواهیم کرد.

اخیرا نیز مصاحبه هایی که از چند توریست و یا تجار خارجی گرفته شده بود، نشان می داد که از وضعیت هتل های شهر تهران ناراضی هستند و یا حداقل اینکه نتوانسته است نیازهای آنها را به خوبی برآورده کند. موردی که بر خلاف کشور ما، کشورهای حوزه خلیج فارس به خوبی رعایت می کنند.

در بسیاری از کشورهای گردشگر پذیر، تور لیدرها و افراد راهنما نقش کلیدی را در راهنمایی توریست ها ایفا می کنند. اما اخیرا شنیده می شود که در ژاپن اعلام شده که از برخی از مکانهایی که تور لیدرها برای خرید توریست ها به آنجا می برند خودداری کنند. این نکته بسیار منفی است و باید هر چه زودتر این مشکل برطرف شود. زیرا لیدرها باید منفعت کلان کشور و شهرها را در اولویت قرار دهند. ساماندهی همه موارد می تواند در آینده نزدیک باعث شود تا توریست های بیشتری میل سفر به کشور و مخصوصا تهران را پیدا کنند و این اتفاق می تواند تحول عظیمی در اقتصاد شهری ایجاد کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha