در شرایط سالم، مغز اطلاعات را از اعصاب محیطی دریافت می کند و شما قادر به حرکت دادن ماهیچه ها، تشخیص درد و ... هستید.

۶ نشانه هشداردهنده ابتلا به آسیب های عصبی

سلامت نیوز:در شرایط سالم، مغز اطلاعات را از اعصاب محیطی دریافت می کند و شما قادر به حرکت دادن ماهیچه ها، تشخیص درد و ... هستید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،حدود ۲۰ میلیون آمریکایی مبتلا به آسیب اعصاب محیطی یا نوروپاتی هستند و دیابت مقصر شماره یک ابتلا به آن است. علل دیگر شامل افزایش سن، کمبود ویتامین، قرار گرفتن در معرض مواد سمی از جمله الکل، داروهای ضد سرطان، عفونت، اختلالات خود ایمنی مانند هپاتیت سی، دیفتری، اچ آی وی، آرتریت روماتوئید، سندرم گیلن باره، و ... است.

آسیب های عصبی به طور کلی به آهستگی پیشرفت می کنند و شما می توانید قبل از وخیم شدن علائم، جلوی پیشرفت این بیماری را بگیرید. شما باید فورا به پزشک مراجعه کنید اگر هر کدام از علائم زیر بروز کرد:

سردرد: نورالژی اکسی پیتال به نوعی سردرد که در آن اعصاب پس سری یا اکسی پیتال درگیرند گفته می شود و نام های دیگر آن سردرد میگرنی یا سردرد گردنی است. بر اساس تعریف انجمن بین المللی سردرد، این نوع سردرد، سردرد حمله ای، تیز و مانند احساس برق گرفتگی در محدوده اعصاب پس سری کوچک و بزرگ است و اغلب در لمس ناحیه پس سری حس ناخوشایند ایجاد می کند با بلوک عصب مربوطه درد کاهش می یابد.

تعریق: تعریق بیش از حد یا خیلی کم می تواند ناشی از در معرض خطر بودن اعصابی باشد که اطلاعات را از مغز به غدد می فرستند. پزشک ممکن است برای اندازه گیری تعریق یا ضربان قلب، اقدام به تجویز آزمایش کند.

احساس بی حسی و سوزن سوزن شدن: افراد مبتلا به نوروپاتی اغلب سوزن سوزن شدن یا احساس سوزش در دست ها و پاها را توصیف می کنند. شروع تدریجی بی حسی و سوزن سوزن شدن در پا یا دست می تواند به بازوها گسترش یابد.

ضعف عضلانی یا فلج: اگر اعصاب حرکتی توسط نوروپاتی درگیر شده باشد علائم ممکن است شامل: ضعف عضلانی یا فلج باشد. این علائم البته می تواند نشان دهنده مشکلات اساسی دیگری از قبیل سکته مغزی باشد که نیاز به توجه فوری دارد.

درد عصب سیاتیک: درد ثابت تیز، همراه با احساس سوزن سوزن شدن در پشت که به پا نیز کشیده می شود، می تواند به این معنی باشد که عصب سیاتیک به خاطر تضعیف یا فرسودگی دیسک در ستون فقرات، دچار فشردگی شده است.

تکرر ادرار: اعصاب آسیب دیده می توانند به مثانه پیام معیوب ارسال کنند و همراه با علائمی از قبیل مشکلات ادراری، تکرر، فوریت در ادرار کردن، شب ادراری، بی اختیاری، تردید در ادرار کردن، جریان ادرار ضعیف، احتباس ادرار باشند.


منبع:prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha