مدیرعامل انجمن پیشگیری سرطان نسترن با اشاره به راه‌اندازی مدرسه سلامت جهت پیشگیری از سرطان، گفت: این انجمن ۱۰۰ دبیرستان دخترانه را در مشهد تحت پوشش آموزش‌های پیشگیری از سرطان قرار داده است.

درمان ۹۰ درصد از سرطان‌ها در صورت تشخیص زودهنگام

سلامت نیوز:مدیرعامل انجمن پیشگیری سرطان نسترن با اشاره به راه‌اندازی مدرسه سلامت جهت پیشگیری از سرطان، گفت: این انجمن ۱۰۰ دبیرستان دخترانه را در مشهد تحت پوشش آموزش‌های پیشگیری از سرطان قرار داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد تقی میراحمدی، درآستانه برگزاری سومین سمپوزیوم بین‌المللی نسترن، اظهار داشت: این سمپوزیوم 8 تا 10 آذرماه سال‌جاری در برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور اساتید برجسته حوزه سرطان و صاحبنظران این رشته برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردها در حوزه پیشگیری و درمان سرطان در این برنامه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

مدیرعامل انجمن پیشگیری سرطان نسترن با بیان اینکه درمان 90 درصد از سرطان‌ها در صورت تشخیص زودهنگام امکان پذیر است، ادامه داد: بر همین اساس پیشگیری از سرطان با اصلاح سبک زندگی و تقویت سیستم ایمنی، تشخیص زودهنگام به کمک تکنولوژی‌های نوین و درمان هدفمند و اختصاصی سرطان مورد توجه انجمن پیشگیری سرطان نسترن قرار گرفت.

میراحمدی عنوان کرد: برگزاری اولین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن با همکاری دانشگاه فردوسی، علوم پزشکی مشهد و جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در تاریخ 9 مهر ماه 94،تصویب دو طرح تحقیقاتی در رابطه با سلول‌های تومورال در گردش خون (CTC) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برگزاری سمینار علمی CTC در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد با حضور محققین از موسسه تحقیقاتی TZB آلمان در اسفندماه 93،امضای قرارداد با موسسه تحقیقاتی TZB آلمان در زمینه انتقال تکنولوژی کیت‌های تشخیص زودهنگام سرطان، اهدای دانش فنی CTC توسط مجید ابراهیمی ورکیانی از دانشگاه UNSW استرالیا از فعالیت‌های انجام شده در این انجمن است.

وی بیان کرد: راه اندازی انجمن بین رشته ای پیشگیری از سرطان در دانشگاه فردوسی مشهد، گرفتن مجوز آموزش در مدارس متوسطه دوره اول و دوم مشهد و تبادکان از آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در سال 94 و 95، برپایی 50 غرفه در مشهد و تهران به منظور افزایش آگاهی عمومی در زمینه پیشگیری از سرطان و انتشار 10000بروشور آموزش خودآزمایی پستان، تشکیل شبکه اساتید پیشگیری از سرطان، تالیف چهار کتابچه راهنمای آموزشی داوطلبان مربیگری پیشگیری از سرطان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این انجمن است.

وی در مورد برنامه‌های انجمن پیشگیری سرطان نسترن افزود: انجمن پیشگیری سرطان آوای مهر نسترن (NCCP)، به درخواست شادروان نسترن رزمجو عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی که در تیرماه 1393 به دلیل ابتلا به سرطان و تشخیص دیرهنگام و درمان غیر هدفمند درگذشت، به‌عنوان سازمان ملی مردم نهاد راه اندازی شد.

مدیرعامل انجمن پیشگیری سرطان نسترن از راه اندازی مدرسه سلامت در مشهد جهت پیشگیری از سرطان خبر داد و گفت: بر همین اساس این انجمن 100 دبیرستان دخترانه را تحت پوشش آموزش‌های پیشگیری از سرطان قرار داده و دانش‌آموزان آن آموزش‌های لازم را در حوزه تغذیه، سبک زندگی سالم، روانشناسی، ژنتیک، ورزش و خودآزمایی فرا گرفتند.

میراحمدی گفت: کلینیک طب پیشگیری و ارتقای سلامت و دسترسی به محصولات پیشگیرانه از سرطان از طریق فروشگاه پیشگیری از سرطان نسترن، به منظور افزایش آگاهی در زمینه سبک زندگی سالم با محوریت تغذیه سالم برنامه های پیش‌روی انجمن است. همچنین ساخت 3 مکمل برای تقویت سیستم ایمنی از طریق آنتی اکسیدان موجود در انار، زعفران و زردچوبه مورد توجه قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha