یک دختر 11 ساله به دلیل اختراع چشمگیر خود موفق به کسب عنوان "برترین دانش‌آموخته جوان آمریکایی" شد.

تشخیص فوری سرب در آب به کمک اختراع دانشمند 11 ساله!

سلامت نیوز:یک دختر 11 ساله به دلیل اختراع چشمگیر خود موفق به کسب عنوان "برترین دانش‌آموخته جوان آمریکایی" شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، این دختر که "جیتانجالی رائو" (Gitanjali Rao) نام دارد، موفق به توسعه یک سنسور شده که می‌تواند به طور موثرتری نسبت به روش‌های پیشین، وجود سرب را در آب تشخیص دهد.

"رائو" امیدوار است که اختراعش بتواند به مردم سراسر جهان و جوامع مختلف در ایالات متحده که بیش از 5300 سیستم آب در آنجا آلوده به سرب هستند، کمک کند.

دو روش اصلی برای مردم ایالات متحده در جهت آزمایش آب آلوده به سرب وجود دارد: یکی نوارهای آزمایش سرب، که نتایج سریع و گاهی نادرست را ارائه می‌دهند یا روش دیگری که در آن نمونه‌ای از آب را به" آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا" (EPA) ارسال می‌کنند که این کار نیز امری زمان‌بر بوده و زمان زیادی طول می‌کشد تا نتایج آن ارائه شود.

این دانشمند جوان پس از مشاهده سختی‌های والدینش برای آزمایش آب در خانه، تصمیم به توسعه این سنسور گرفت.

"رائو" با همکاری دانشمندان یک دستگاه تولید کرده است که از نانولوله‌های کربنی برای تشخیص سرب استفاده کرده و این اطلاعات را از طریق بلوتوث به یک اپلیکیشن تلفن همراه برای به دست آوردن اطلاعات فوری ارسال می‌کند.

این دختر 11 ساله قصد دارد تا اصلاحاتی بر روی دستگاه خود انجام داده و آن را در اختیار جوامعی قرار دهد که بیشتر به آن نیاز دارند.

او برای توسعه این سنسور همچنین موفق به کسب 25 هزار دلار جایزه نقدی شد.

منبع:اینهبیتیت


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha