کارشناس ارشد واحد توسعه محصول بانک خون و بند ناف رویان اظهار داشت: درمان زخم‌ پای افراد دیابتی، زخم‌ بستر و زخم‌های فشاری به کمک طرح «پرده آمنیوتیک» امکان‌پذیر شده است.

درمان زخم‌ پای افراد دیابتی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بانک خون و بند ناف رویان

سلامت نیوز:کارشناس ارشد واحد توسعه محصول بانک خون و بند ناف رویان اظهار داشت: درمان زخم‌ پای افراد دیابتی، زخم‌ بستر و زخم‌های فشاری به کمک طرح «پرده آمنیوتیک» امکان‌پذیر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،رکسانا زواری کارشناس ارشد واحد توسعه محصول بانک خون و بند ناف رویان، در ارتباط با درمان زخم‌ پای افراد دیابتی،‌ گفت: ما یکسری تحقیقات را با چند بیمارستان و مرکز دیابتی که خود در آن فعالیت می‌کنیم و وابسته به مؤسسه رویان است، شروع کرده بودیم و جواب‌های قابل قبولی به دست آمد؛ بیشترین همکاری ما با یکی از بیمارستان‌ها کار بر روی زخم پای دیابتی مزمن بود.

زواری گفت: همچنین طرح‌های دیگری به صورت باز و نیمه‌تمام در این فصل وجود دارد که به لطف خدا همه جواب‌ها، جواب مناسبی بود و می‌توانیم به جرأت بگوییم این روند برای درمان زخم‌های مزمن از جمله زخم‌ پای دیابتی، زخم‌ بستر و تعدادی از زخم‌‌های فشاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت:‌ بانک خون و بند ناف رویان است که محصول اول آن جمع‌آوری خون بندناف و جمع‌آوری سلول‌های بنیادین از این خون است و این بانک به صورت خصوصی وجود دارد.

زواری با اشاره به همکاری بانک خون و پژوهشگاه رویان افزود: همچنین این دو مؤسسه با همکاری هم کارها را انجام می‌دهند و تقریباً‌ با هم یکی هستند و نمی‌توانیم بگوییم کاری را فقط یک مؤسسه به تنهایی انجام داده است. اکثر طرح‌ها مشترک است به خصوص طرح «پرده آمنیوتیک» که مشترک بوده و همچنین طرح‌هایی که انجام داده‌ایم از قبیل زخم پای دیابتی به کمک پژوهشگاه رویان و بخش‌های دیگر این مؤسسه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha