رئیس پلیس فتا ناجا از کشف بیش از ۳۸۰ هزار قلم دارو و تجهیزات پزشکی قاچاق و تقلبی و دستگیری ۱۲۰ نفر در این رابطه خبرداد.

کشف بیش از ۳۸۰ هزار قلم داروی قاچاق و تقلبی در کشور

سلامت نیوز:رئیس پلیس فتا ناجا از کشف بیش از ۳۸۰ هزار قلم دارو و تجهیزات پزشکی قاچاق و تقلبی و دستگیری ۱۲۰ نفر در این رابطه خبرداد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان، سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینکه فروش اینترنتی دارو‌های قاچاق، غیر مجاز و تقلبی آنلاین یکی از جرایم مهم در جهان است، گفت: طرح مبارزه با دارو‌های غیرمجاز و تقلبی از سال ۲۰۰۸ به صورت پلیس جهانی با هماهنگی سازمان اینترپل در قالب طرح"پانجیا" انجام می‌شود؛ در شهریور ماه سال جاری نیز طرح پانجیا ۱۰ با مشارکت ۱۲۳ کشور عضو سازمان اینترپل از جمله پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با فروش دارو‌های تقلبی و غیر مجاز در فضای سایبر به اجرا در آمد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای عملیات پانجیا کشف محصولات تقلبی و غیر مجاز، مسدود شدن وب سایت‌های متخلف، جلوگیری از فعالیت تجاری غیر قانونی آنان، افزایش آگاهی عمومی از خطرات خرید و مصرف محصولات دارویی و پزشکی از وب سایت‌های غیر قانونی، شناسایی تولید و توزیع کنندگان محصولات دارویی تقلبی و غیر قانونی و شبکه‌های جنایی فعال در این حوزه است.

هادیانفر بیان کرد: از اهداف دیگر اجرای این عملیات می‌توان به ارتقاء همکاری‌های بین‌المللی در خصوص مبارزه با فروش آنلاین دارو‌های غیر مجاز و تقلبی اشاره کرد، زیرا فروش دارو‌های تقلبی و جعلی در اینترنت مستقیماً سلامت افراد جامعه را به خطر می‌اندازد.

رئیس پلیس فتا ناجا درباره ابعاد بین‌المللی این عملیات، گفت: بخش اعظم این عملیات بر فروش دارو‌های مخدر از طریق اینترنت تمرکز داشت که به انسداد ۳۵۰۰ وب سایت فروش و تبلیغ مواد دارویی جعلی و غیر مجاز منجر شد.

سردار هادیانفر ادامه داد: در این عملیات که در سراسر جهان به اجرا در آمد، ۷۱۵ هزار بسته دارویی بررسی و تفتیش شد که در این رابطه ۴۰۰ نفر دستگیر شدند؛ این عملیات به توقیف دارو‌های تقلبی و غیرمجاز به ارزش ۵۱ میلیون دلار منجر شده است.

وی با بیان اینکه پلیس فتا نیز همگام با پلیس سایر کشور‌ها در این عملیات جهانی مشارکت کرد و ۱۲۲ وب سایت را مورد پی جویی قرار داد، افزود: این پلیس توانست بیش از ۳۸۰ هزار قلم دارو و تجهیزات پزشکی قاچاق و تقلبی را کشف و توقیف کند که در این رابطه ۱۲۰ نفر شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند؛ ارزش ریالی دارو‌ها و تجهیزات پزشکی جعلی و غیرقانونی کشف شده توسط پلیس فتا بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال است.

هادیانفر ضمن هشدار به هموطنان تاکید کرد: چرخه تولید و عرضه دارو در تمام کشور‌های دنیا با ظرافت و حساسیت بسیار بالایی توسط وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های مرتبط اداره می‌شود؛ در کشور ما نیز هرگونه عرضه دارو، تبلیغ، خرید و فروش آن از بستر اینترنت غیرقانونی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha