عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه جمع‌آوری کودکان کار و خیابان توسط فرمانداری و شهرداری باید متوقف شود، گفت: در جلسه اخیر فرمانداری مقرر شد که وزارت رفاه و سازمان بهزیستی جذب این کودکان را انجام دهند و هر کسی برخلاف مصوبه کاری را انجام دهد، غیرقانونی عمل کرده‌است.

فرمانداری همچنان بر جمع‌آوری کودکان کار مُصِر است/ادامه‌ی یک روند غیرقانونی

سلامت نیوز:عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه جمع‌آوری کودکان کار و خیابان توسط فرمانداری و شهرداری باید متوقف شود، گفت: در جلسه اخیر فرمانداری مقرر شد که وزارت رفاه و سازمان بهزیستی جذب این کودکان را انجام دهند و هر کسی برخلاف مصوبه کاری را انجام دهد، غیرقانونی عمل کرده‌است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، بعد از اختلاف‌نظرها و واکنش‌های به وجود آمده در خصوص نحوه جمع‌آوری کودکان کار و خیابان که توسط فرمانداری و شهرداری از مرداد ماه آغاز شد، در کارگروه فرمانداری تهران مصوب شد که ساماندهی کودکان کار و خیابان برعهده بهزیستی و وزارت رفاه باشد؛ اما براساس گزارش سازمان‌های مردم نهاد، مسئولان وزارت رفاه و سازمان بهزیستی هنوز هم فرمانداری به کمک شهرداری طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان را در سطح شهر تهران اجرا می‌کنند.

جذب کودکان کار و خیابان باید توسط بهزیستی انجام شود

محمد حق‌شناس (رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر) در واکنش به این اقدام شهرداری و فرمانداری بیان داشت: مسوولان وزارت رفاه طی تماس‌های متعددی که با اعضای شورا داشتند، تاکید کردند که جمع‌آوری باید توسط بهزیستی انجام شود. از طرف دیگر به نظر می‌رسد که فرمانداری همچنان برای جمع‌آوری این کودکان مصر و پیگیر است.

وی افزود: به نظر می‌رسد؛ بین وزرات رفاه و فرمانداری اختلاف‌نظر وجود دارد. این موضوع در نشستی که ما از این دو دعوت کرده بودیم نیز کاملا قابل مشاهده بود. در حال حاضر نیز پیگیر هستیم که جلسه‌ای با حضور فرمانداری و مسئولان وزارت رفاه برگزار کنیم تا موضوع به صورت رودررو حل و فصل شود.

نگاه بهزیستی به شورای شهر نزدیک‌تر است

حق‌شناس گفت: روند اجرای این طرح کند شده‌است، اما این مساله مشکلی است که بین فرمانداری و بهزیستی وجود دارد. نگاه شورای شهر این است که قانون در این خصوص به طور کامل و درست اجرا شود. نگاه بهزیستی به نگاه شورای شهر نزدیک‌تر است و طبیعتا ما از این نگاه که جمع‌آوری و جذب کودکان با رعایت حال آنها صورت گیرد، استقبال می‌کنیم.

وی افزود: شاید اختلافی که با فرمانداری وجود دارد، این است که این کودکان را کودک کار تلقی نمی‌کند، نگاه آنها  این است که همه کودکانی که در خیابان فعالیت می‌کنند، متکدی هستند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در ادامه بیان داشت: نگاه وزارت رفاه و بهزیستی نگاه دقیق‌تری به ماجراست. شورای شهر قرار است؛ دوباره مسوولان مربوطه را دعوت کند تا در نهایت به تصمیم مشترکی دست پیدا کنیم.

جمع‌آوری کودکان توسط فرمانداری و شهرداری باید متوقف شود

زهرا نژادبهرام (عضو شورای شهر تهران) نیز در این رابطه گفت: کمیسیون اجتماعی شورای شهر پیگیر این قضیه است. طبق مصوبه، جمع‌آوری توسط فرمانداری و شهرداری باید متوقف شود؛ اما اخبار رسیده حاکی از این است که این اتفاق همچنان از سوی این دستگاه ادامه دارد.

وی افزود: شورا پیگیر این قضیه است، حتما باید در قالب یک جلسه با شهردار این مساله بررسی و پیگیری شود. اگر هر کسی برخلاف مصوبه کاری را انجام دهد، غیرقانونی است؛ چراکه در جلسه آخر فرمانداری مقرر شد که این کار به وزارت رفاه و سازمان بهزیستی محول شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha