شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 227855

در همه جا صحبت از ارتباطات مناسب زن و شوهر است. چرا ارتباط در زندگی زناشویی دارای اهمیت است. با داشتن آن چه چیزی بدست می آید و با نداشتن آن چه چیزی از بین می رود؟ زن و شوهرهای موفق و خوشبخت چگونه رفتار می کنند؟...

زندگی زوج های خوشبخت چگونه است؟

سلامت نیوز: در همه جا صحبت از ارتباطات مناسب زن و شوهر است. چرا ارتباط در زندگی زناشویی دارای اهمیت است. با داشتن آن چه چیزی بدست می آید و با نداشتن آن چه چیزی از بین می رود؟ زن و شوهرهای موفق و خوشبخت چگونه رفتار می کنند؟...

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، ارتباط یکی از ضروریات زندگی است و اگر نباشد جریان زندگی زوج دچار اختلال می شود. ارتباط جاده‌ به سوی صمیمت است و  از طریق ارتباط می توان به افکار، احساسات و خواسته های طرف مقابل پی برد و مانند قلب سومی است که بین زن و شوهر وجود دارد که می تواند پل سازنده و یا مخرب باشد که در حفظ آرامش، امنیت و درک دنیای یکدیگر به زن و شوهر کمک کند و یا اینکه آنها از هم دور سازد. از طریق ارتباط می توانید پی ببرید همسر شما در چه وضعیتی  قرار گرفته است و دوست و همراه او باشید و یا برعکس.

دو روی ارتباط
زن و مرد به شکلهای مختلفی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. در مدل ارتباطی سازنده زوج درباره مسئله و مشکل با هم صحبت می‌کنند و سعی می‌کنند به یک راه حل سازنده برسند. مسائل و مشکلات را نسبت به وجود یکدیگر کوچک و بی اهمیت می شمارند. وجود کشمکش و اختلاف سلیقه  بدلیل تفاوتهای زن و مرد امری طبیعی است. یعنی وجود یا عدم وجود تعارض کیفیت ازدواج را تعیین نمی کند بلکه مدیریت موقعیت‌های متناقض، تعیین کننده کیفیت ارتباطی زوج است. اما شکل ناخوشایند دیگر ارتباط این است که زن و مرد از صحبت کردن با یکدیگر درباره مسائل مختلف خود بدلیل روش های نامناسب ارتباطی خسته می شوند و سعی می کنند نشان دهند که مسائلشان دیگر برای هم اهمیتی ندارد و بی توجه و بی تفاوت هستند. و یا اینکه مداوم در مورد کوچکترین مسائل با یکدیگر درگیر می شوند و همدیگر را مقصر می دانند و سرزش می کنند و  روز به روز فاصله عاطفی بین آنها افزایش می یابد. در چنین ارتباطی زن و مرد  نیازمند آموزش درباره چگونگی ارتباط برقرار کردن و گفتگو در مورد مسائل مختلف هستند تا یاد بگیرند به یکدیگر آسیب نزنند.

دستت را در دست من بگذار
در ارتباط مهم است زن و مرد بدانند از یکدیگر چه می‌خواهند تا به یکدیگر نزدیکتر شوند. اگر تاکنون روشهای مختلفی را امتحان کرده اید باز هم راههای زیادیست که شما فرا نگرفتید، راه های بسیاری شما را به یکدلی و همدلی می رساند.

یادآوری خاطرات شیرین و زیبا ارتباط را محکم تر میکند. به همسرتان بگویید چه رفتارهایی او نشان دهنده این است که شما را دوست دارد تا صمیمت بیشتر شود. یادآوری و گفتگو درباره نکات مثبت یکدیگر ارزش و اهمیت‌تان را در زندگی افزایش می دهد.

در مورد فعالیتهایی که باعث خوشحالی هر دو شما می‌شود، گفتگو  کنید و همدیگر را مرکز توجه قرار دهید. و با کارهای کوچک یکدیگر را خوشحال کنید. اگر در مورد مسئله‌ ای احساس خوبی نداشتید، دوستانه درباره آن با هم صحبت کنید. اما نگذارید به یک ناراحتی و زخم تبدیل شود و از یکدیگر حمایت کنید.

زوج موفق و خوشبخت کسانی هستند که  سعی می‌کنند تا هر دو رشد کنند و شرایط آنرا را برای هم فراهم می‌کنند. مسلما شما در سالهای ازدوج تغییر می‌کنید.  قواعد زندگی در شرایط مختلف تغییر می‌کند، پس ضروری است هر دو تغییر کنید تا روابط در حال تغییر را عوض کنید. انعطاف پذیری در زندگی زن و مرد را به سازش بیشتر می رساند.

در زندگی ممکن است اندیشه‌های منفی وجود داشته باشد. اما زن و مرد مانع آن می‌شوند و سعی می‌کنند جنبه های مثبت زندگی و فردی یکدیگر را پررنگ کنند. و ذهنشان را  عادت می‌دهند جنبه های مثبت یکدیگر را مورد توجه قرار دهند.

در مورد فعالیتهای روزانه خود با یکدیگر گفتگو کنید و همدیگر را در جریان آن قرار دهید و سعی کنید یک گفتگو آرام داشته باشید و از مشورت و نظر یکدیگر کمک بگیرید تا رابطه خود را عمیق تر سازید و از خستگی و دلمشغولی هم آگاه شوید. یک زوج خوشبخت سعی می‌کند از حالات روحی، احساسی، نیازها و خواسته های فرد مقابل خود آگاه باشد.

یک زوج خوشبخت در زندگی سعی می کند همیشه تغییر را از خود شروع کند و مسئولیت انتخاب خود را در زندگی فردی و اجتماعی برعهده بگیرید. در رابطه با همسر سعی نکنید او را کنترل کنید و مدام سعی در تغییر او مطابق با خواسته خود نداشته باشید. یکی از اشتباهات بسیاری از همسران در زندگی مشترک این است، مداوم در تلاش هستند که همدیگر را تغییر دهند و هر چقدر بیشتر تلاش می کنند بیشتر غصه می خورند، در حالیکه ما نمی توانیم دیگران را تغییر دهیم فقط می‌توانیم خودمان را تغییر دهیم. زمانیکه شروع به تغییر در خودتان می‌کنید انگیزه بیشتری در فرد بوجود می‌آید تا او هم تغییر کند و زندگی را برای یکدیگر شیرین کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha