عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بر اساس قانون شهرداری مسئول اصلی بی خطرسازی زباله های بیمارستانی در کلانشهرها به ویژه پایتخت است.

شهرداری مسئول اصلی بی خطرسازی زباله های بیمارستانی در پایتخت

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بر اساس قانون شهرداری مسئول اصلی بی خطرسازی زباله های بیمارستانی در کلانشهرها به ویژه پایتخت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،همایون هاشمی با ابراز نگرانی از مقاومت سازمان حفاظت از محیط زیست در مقابل تاکید سازمان مدیریت پسماند شهرداری بر ضرورت بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی گفت: هم‌اکنون زباله‌ها یا پسماندهای بیمارستانی از جمله خطرناکترین و بحث برانگیزترین پسماندهای تهدیدکننده محیط زیست در کل جهان هستند، تاجایی که برای آن پروتکل‌های ویژه‌ای نیز قائل شده‌اند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسئولان وزارت بهداشت و درمان گزارش کرده‌اند در بسیاری از بیمارستان‌های کشور، تجهیزات لازم مطابق با پروتکل‌های ملی و حتی بین‌المللی به منظور بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی آماده شده است که در صورت تایید مسئولان مربوطه، بلافاصله برای تحقق این مهم وارد عمل شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست، شهرداری‌ها و ارگان‌های مربوطه که متولی صدور مجوز برای معدوم‌سازی پسماندهای بیمارستانی هستند، نباید خطرات زیست محیطی گسترده‌ای که این زباله‌ها می‌تواند برای حیات بشری داشته باشد را نادیده بگیرند، چراکه بی‌توجهی نسبت به این امر هم به لحاظ زیست محیطی امنیت جامعه را بر هم می‌زند و هم از نظر مالی، می‌تواند در درازمدت، خسارت عمده‌ای را به جامعه انسانی تحمیل کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون اگر مسئولان مربوطه که وظیفه اجرا یا نظارت بر اجرای طرح معدوم‌سازی پسماندهای بیمارستانی را برعهده دارند، با موانعی مواجه هستند، می‌توانند در این مورد گزارشی مکتوب، همراه با اسناد مورد نیاز به مجلس بفرستند، تا بتوانیم به این امر ورود کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

گفتنی است مدیر پسماندهای پزشکی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست مرجع نظارت بر بی‌خطرسازی پسماند در بیمارستان‌هاست، گفته: «بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی مورد تائید سازمان محیط زیست نیست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha