شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 227860

محققان اعلام کرده‌اند که بیش از ۹۹ درصد کاربران لنزهای تماسی حداقل یک بار به دلیل عادت‌های غلط، مبتلا به عفونت چشمی شده‌اند.

نکاتی ساده برای مراقبت از لنز

سلامت نیوز: محققان اعلام کرده‌اند که بیش از ۹۹ درصد کاربران لنزهای تماسی حداقل یک بار به دلیل عادت‌های غلط، مبتلا به عفونت چشمی شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، اگر شما هم جزو کاربران لنزهای تماسی هستید باید حواستان باشد که اصول نگهداری از این لنزها را بدانید و طبق آنها رفتار کنید تا خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید. شایع‌ترین رفتار پرخطری که متوجه این افراد است، نگه داشتن بیش از سه ماه محفظه لنزهای تماسی، و ترکیب محلول جدید با محلول قدیمی و خوابیدن با لنز است. این موارد شاید ساده به نظر برسند اما نتایج قابل توجهی دارند.

به گزارش medicaldaily، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا اعلام کرده است که از هر ۵ عفونت چشم ناشی از استفاده از لنزهای تماسی، یک مورد به آسیب جدی چشم می‌انجامد و حتی در مواردی بیمار نیاز به پیوند قرنیه پیدا می‌کند تا درمان شود؛ گاهی نیز به دلیل عفونت  شدید، چشم را باید تخلیه کرد.

با رعایت این نکات ساده و مراقبت از لنزهای تماسی، از بروز عفونت چشم جلوگیری کنید:

*همیشه به خاطر داشته باشید که پیش از استفاده از لنز تماسی دست‌های خود را بشویید.

*لنزهای تماسی را با محلول مخصوص و با انگشت بشویید.

*هر سه ماه یک بار محفظه نگهداری لنزها را تعویض کنید و بعد از هر بار استفاده، آن را بشویید.

*محفظه را به طور کامل تخلیه و با محلول جدید پر کنید.

*هنگام شنا یا دوش گرفتن از لنزهای تماسی استفاه نکنید زیرا قرار گرفتن آنها در معرض آب، فرد را در برابر میکرواورگانیسم‌های مضر آسیب‌پذیر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha