لوییس مانویل، ۱۰ ماهه واهل شهر تکومان در ایالت کولیمای مکزیک، با داشتن وزنی برابر با ۳۰ کیلوگرم، چاق ترین بچه دنیا در سن خودش شناخته شده است.

عکس/چاق ترین کودک ۱۰ ماهه جهان با ۳۰ کیلوگرم وزن

سلامت نیوز: لوییس مانویل، ۱۰ ماهه واهل شهر تکومان در ایالت کولیمای مکزیک، با داشتن وزنی برابر با ۳۰ کیلوگرم، چاق ترین بچه دنیا در سن خودش شناخته شده است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین این پسر بچه مکزیکی که وزنی معادل با وزن یک پسربچه ۹ ساله دارد و همواره گرسنه است، وقتی که فقط یک ماه داشت، لباسهای یک کودک دو ساله را می پوشید.

از لحاظ پزشکی این بیماری سندروم «پرادرویلی» نامیده می شود که یک نابهنجاری لاعلاج است و می تواند باعث ایجاد حملات قلبی در کودکان شود.این نابهنجاری ژنتیکی مربوط به اختلال در عملکرد ژنهای خاصی است که مبتلایان را به احساس گرسنگی دایمی وامی‌دارد و اغلب سبب امراض چاقی و دیابت نوع دو در آنها می شود.

این گزارش می افزاید: شرایط ژنتیکی نادری از جمله اشتهای فراوان همیشگی به خوردن غذا، رشد محدود و کاهش حجم ماهیچه ای هست که سببب بروزبرخی مشکلات می شود.

مشکل لوییس فقر خانواده او هم هست که برای تامین مواد غذایی مورد نیاز او با مشکل مواجهند و برای دریافت کمک و اعانه جهت فراهم کردن داروهای لازم و مواد غذایی او از نیکوکاران درخواست کمک کرده اند.

به گفته ایزابل، مادرلوییس او هنگام تولد سه و نیم کیلوگرم وزن داشته، اما به سرعت شروع به افزایش وزن کرده و اکنون در ۱۰ ماهگی سی کیلوگرم وزن دارد.
او می گوید: فقط یک ماه پس از تولد پسرم متوجه شدیم که لباسها برایش کوچک شده و باید لباسهای یک بچه دو ساله را برایش تهیه کنیم. ما وزن گیری سریع کودکمان را به چشم می دیدیم و مشاهده کردیم که گاهی اوقات حتی نمی توانست بخوابد و به خاطر اضافه وزن دچار تنگی نفس می شد.

تا کنون آزمایشات زیادی روی او انجام شده است، اگرچه کاملا اثبات نشده ولی پزشکان بر این باورند که او از سندرم پرادر ویلی رنج می برد. به گفته پزشکان، لوییس اولین مورد گزارش شده این بیماری در این سن است. بیشتر نگرانی پزشکان و والدین این کودک بابت حملات قلبی و مشکلات تنفسی است که ممکن است برای او ایجاد شود.
خانواده این کودک به دلیل فقر مالی و ناتوانی در پرداخت هزینه های درمانی از مردم و مسئولین درخواست کمک کرده اند.(سلامت آنلاین/ ترجمه: ثنا حاجی خانی)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha