یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 22787
سلامت‌نیوز: این روزها درمان با شیوه‌هایی غیراز عمل جراحی بااستقبال بیشتری از سوی پزشكان و بیماران روبه‌رو میشود، اما این روش هم مانند سایر شیوه‌های درمانی نیازمند عمل به توصیه‌های پزشكان است تا درصد موفقیت بیشتر و بیشتر شود. اما این موارد چیست؟

همشهری تندرستی در این رابطه نوشته است: پس از استنت گذاشتن فرد باید حداقل تا یك سال از داروی كلوپیدرگریل و داروهایی كه برای مختل كردن كار پلاكت تجویز می‌شود، استفاده كند. ضمن اینكه باید تا آخر عمر آسپیرین بخورد.

 در دو یا سه روز اول چون فرد تحت آنژیو قرار گرفته و یكی از شریانهای اصلی وی دستكاری شده است بیمار باید فعالیت بدنی چندانی نداشته باشد، وزنه سنگین بلند نكند تا دچار خونریزی یا آسیب دیدگی كاذب جدار رگ نشود.

درصورت بی توجهی به مواردی كه به بیمار گوشزد می‌شود، جدار رگ نازك و بادكنكی خواهد شد كه اگرچه می‌توان آن را باانجام یك عمل جراحی بسیار ساده رفع كرد اما در دراز مدت می‌تواند مشكلاتی را برای فرد ایجاد كند كه به راحتی با در نظرگرفتن هشدارها قابل پیشگیری است.

به افراد توصیه می‌شود در روزهای اول تحرك بدنی زیادی نداشته باشند و وزنه‌های سنگین را نیز بلند نكنند. البته جابه‌جا نكردن اجسام سنگین موردی است كه رعایت آن تا آخر عمر به افراد گوشزد می‌شود.

این بیماران باید 15 روز پس از انجام آنژیوپلاستی به پزشك معالج خود مراجعه كنند تا سلامت و وضعیت رگ باز شده را مورد بررسی قرار دهد، پس از آن نیز بسته به شرایط گاهی هرماه فرد باید این مراجعات را داشته باشد تا اگر وضعیت وی مساعد بود فاصله این موارد به هر سه ماه یكبار افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha