معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در واکنش به این خبر که میزان شیوع بیماری کبد چرب در میان تهرانی ها حدود ۳۰ درصد است و ۱۰ درصد نیز به نوع حاد این بیماری مبتلا هستند، تصریح کرد: نمی توان با قاطعیت میزان شیوع کبد چرب را در میان شهروندان تهرانی اعلام کرد، اما استفاده فراوان از فست فودها، تغذیه نادرست و ورزش نکردن از عواملی است که می توانند شرایط را برای ابتلا افراد به کبد چرب فراهم کنند.

بیماری کبد چرب در کمین تهرانی‌ها؛ کمتر فست‌فود بخورید

سلامت نیوز: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در واکنش به این خبر که میزان شیوع بیماری کبد چرب در میان تهرانی ها حدود ۳۰ درصد است و ۱۰ درصد نیز به نوع حاد این بیماری مبتلا هستند، تصریح کرد: نمی توان با قاطعیت میزان شیوع کبد چرب را در میان شهروندان تهرانی اعلام کرد، اما استفاده فراوان از فست فودها، تغذیه نادرست و ورزش نکردن از عواملی است که می توانند شرایط را برای ابتلا افراد به کبد چرب فراهم کنند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مهران ولایی در گفتگو با سلامت آنلاین با اشاره به این که فشار خون اغلب ایرانی ها بالاست و در نتیجه کبد چرب نیز دارند، افزود: اکثر آزمایش های موجود بیماری کبد چرب را نشان نمی دهند و تنها راه انجام سونوگرافی در میان جمعیت نمونه است. با این تفاسیر نمی توان بدون استناد به آزمایش و مستندات پزشکی میزان شیوع کبد چرب را در میان افراد اعلام کرد.

وی ادامه داد: البته ممکن است دوستانی از انجمن های پزشکی مرتبط،آزمایش هایی انجام داده و به این نتیجه رسیده باشند که آمار شیوع کبد چرب در برخی شهرها و استان ها بالاست، اما دست کم من از آن ها اطلاعی ندارم.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص این که در چه شرایطی ممکن است بیماری کبد چرب در میان تهرانی ها شایع شود، یادآور شد: با توجه به این که برخی شهروندان تهرانی علاقه ویژه ای به مصرف فست فود دارند و از سوی دیگر مکان های زیادی برای پیاده روی و ورزش کردن به دلیل آلودگی هوا و پرواز مگس های سفید وجود ندارد، با این شرایط ممکن است احتمال شیوع کبد چرب در میان تهرانی ها افزایش پیدا کند.

ولایی با اشاره به این که با انجام اقداماتی می توان مانع از ابتلا به کبد چرب شد به مردم توصیه کرد تا حد امکان شام سبک بخورند، از مصرف غذاهای بیرون و روغن های جامد خودداری کرده و به جای آن ها از روغن های مایع نظیر روغن آفتابگردان و روغن کنجد استفاده کنند و در عین حال ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانند تا با کنترل وزن خود جسم سالمی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha