در اختتامیه کنفرانس جهانی مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر در مونته ویدئو اروگوئه، از ایران به عنوان پیشروترین کشور جهان در اجرای شاخص‌های جهانی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر تقدیر شد.

قدردانی از ایران به عنوان پیشروترین کشور جهان در پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر

سلامت نیوز: در اختتامیه کنفرانس جهانی مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر در مونته ویدئو اروگوئه، از ایران به عنوان پیشروترین کشور جهان در اجرای شاخص‌های جهانی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر تقدیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ در کنفرانس جهانی مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر که در مونتو ویدئو در اروگوئه برگزار شد، هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست باقر لاریجانی نایب رییس کمیته ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر حضور داشت؛ بنابراین گزارش در حاشیه این کنفرانس و در دیدار هیات ایرانی وزارت بهداشت به سرپرستی دکتر لاریجانی با ریکاردو باروس وزیر بهداشت برزیل بر تقویت همکاری‌های مشترک دو کشور به ویژه در حوزه تولید واکسن تاکید شد.

در این دیدار مقرر شد هیات‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف همکاری‌های مشترک ایران و برزیل، به این دو کشور سفر کنند همچنین با توجه به تاکید و علاقه وزیر بهداشت برزیل، ارتباط انستیتو پاستور ایران با شرکت‌های معتبر تولید واکسن برزیلی در زمینه تولید واکسن، تقویت شود.

همچنین در حوزه تولید دارو نیز مقرر شد آژانس نظارت بر سلامت برزیل (ANVISA) همکاری‌های دارویی خود با ایران را تقویت کند و سند همکاری‌های مشترک سازمان غذا و دارو در سفر اصغری رییس این سازمان به برزیل و یا سفر رییس آژانس نظارت بر سلامت برزیل به ایران امضا شود.

وزیر بهداشت برزیل در این دیدار افزایش همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه غذا را خواستار شدو سند برنامه عمل برای همکاری‌های مشترک در زمینه‌های ارتقای نحوه تغذیه سالم، مقابله با چاقی به ویژه چاقی کودکان، ارتقای فعالیت‌های بدنی، برچسب زنی مواد غذایی و اصلاح فرمولاسیون غذایی امضا شد.

همچنین مقرر شد که در حوزه آموزش، ارتباطات دانشگاهی دو کشور به ویژه در خصوص پزشک خانواده، گسترش یابد و هیات‌های تخصصی دو کشور از توان و ظرفیت و زمینه‌های همکاری‌های مشترک در دو کشور بازدید داشته باشند.

دکتر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین در حاشیه این اجلاس با وزیر بهداشت اکوادر دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار زمینه‌های مختلف همکاری‌های مشترک در حوزه سلامت از جمله برچسب زنی مواد غذایی و تغذیه مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

کشور اکوادر یکی از کشور‌های پیشرو در در زمینه برچسب زنی مواد غذایی در میان کشور‌های لاتین است و کشور‌های لاتین در این زمینه از این کشور الهام گرفته اند.

در این دیدار همچنین، همکاری در زمینه‌های آموزشی و کنترل بیماری‌های غیرواگیر، دارو و تجهیزات پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و وزیر بهداشت اکوادر برای بازدید از برنامه‌های سلامت جمهوری اسلامی ایران ابراز علاقمندی کرد.

در این نشست مقرر شد متن پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری‌های بهداشتی و پروتکل دارویی برای طرف اکوادری ارسال شود تا پس از بررسی‌های لازم، همکاری‌های بهداشتی با آن کشور گسترش یابد.

در کنفرانس جهانی مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر که از ۲۶ تا ۲۸ مهر در مونتو ویدئو در اروگوئه برگزار شد پیام دکتر روحانی رییس جمهوری نیز قرائت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha