مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی، محیط زیست تالاب عینک را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

تخلیه روزافزون نخاله‌های ساختمانی در تالاب عینک رشت

سلامت نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی، محیط زیست تالاب عینک را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، قربانعلی محمدپور با اشاره به اهمیت تالاب عینک در محیط زیست شهری رشت و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه این تالاب گفت: جلوگیری و رفع تصرفات زمینهای اطراف تالاب، جلوگیری از انواع فاضلاب به تالاب ‌و احیاء و پاکسازی این تالاب بسیار ضرروی است.

وی افزود: متأسفانه این تالاب بعلت وجود برخی از تهدیدات از جمله تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم آن و مشکلات زیست محیطی از جمله تخلیه پسماندها و نخاله‌های ساختمانی، فاضلاب و گیاه سنبل آبی مورد تهدید واقع شده است.

محمدپور خاطر نشان کرد: تالاب عینک یکی از بزرگترین تالابهای درون‌شهری است که در حال حاضر از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری رشت در حال پیگیری ثبت شهر رشت به شبکه شهرهای تالابی زیر نظر کنوانسیون رامسر است، خاطر نشان کرد: با تعامل سازنده بین همه دستگاههای ذیربط در آینده‌ای نزدیک پاکسازی و احیاء کامل این تالاب انجام پذیرد.

وی آمادگی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان جهت پاکسازی تالاب عینک با کمک شهرداری رشت و گروه‌های مردم نهاد اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha