رئیس بنیاد امور بیماری های خاص گفت:‌ از یک دهه اخیر تاکنون ابتلای افراد به بیماری ام اس در کشور روز به افزایش بوده و این وضعیت بسیار نگران کننده است.

نگرانی رئیس بنیاد بیماری های خاص از افزایش مبتلایان به «ام اس» در کشور

سلامت نیوز: رئیس بنیاد امور بیماری های خاص گفت:‌ از یک دهه اخیر تاکنون ابتلای افراد به بیماری ام اس در کشور روز به افزایش بوده و این وضعیت بسیار نگران کننده است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، فاطمه هاشمی رفسنجانی روز شنبه در نشستی که به بهانه کلنگ زنی مجتمع حمایتی درمانی بیماران ام اس غرب مازندران در چالوس برگزار شد،‌ افزود:‌ اگرچه در بعد پیشگیری از دیگر بیماری های خاص مانند تالاسمی سازو کارهایی ازسوی وزارت بهداشت اندیشیده شد ولی بیماری ام اس به علت ناشناخته بودن پیدایش آن هنوز نتوانسته ایم از شیوع این بیماری پیشگیری کنیم.
آمارهای منابع رسمی نشان می دهد که تاکنون بیش از 60 هزار بیمار ام اس با میانگین سنی 20 تا 40 سال در کشور شناسایی شده اند که بیشتر آنان بانوان هستند.
تعداد بیماران ام اس بنا به گفته برخی از مسئولان ذیربط در غرب مازندران درسال 87 دست کم 90 نفر بوده که هم اکنون دست کم 400 بیمار ام اس در شهرستان های تنکابن ، نور ، نوشهر و چالوس بسر می برند.
مالتیپل اسکلروزیس یا ام اس، یک بیماری فلج‌کننده‌ی مغز و نخاع (دستگاه عصبی مرکزی) می‌باشد.
در بیماری ام اس، سیستم ایمنی بدن به غلاف محافظ (میلین) بافت عصبی حمله کرده و موجب اختلال در ارتباط بین مغز و دیگر مناطق بدن می‌شود. درنهایت، این بیماری منجر به تخریب و یا آسیب دائمی به اعصاب می‌شود.
رئیس بنیاد امور بیماری های خاص گفت :‌ می توان این بیماری را کنترل کرد ولی منوط به آنکه در این حوزه حمایت های لازم از این دسته از بیماران وجود داشته باشد.
وی افزود :‌ هرچند دولت تدبیر و امید حمایت های خوبی از این دسته از بیماران در حوزه دارو و درمان داشته است ولی با توجه به نوع بیماری و وضعیت بد معیشتی این حمایت ها کافی نیست.
هاشمی افزود:‌ از آنجا که برخی داروهای بیماران ام اس، خارجی است، این داروها به آسانی در دسترس بیماران قرار نمی گیرد.
در پایان این مراسم عملیات ساخت مجتمع حمایتی درمانی ام اس غرب مازندران در زمین اهدایی یکی از خیران منطقه به مساحت حدود هزار و 260 متر و زیربنای حدود 2 هزار و 500 متر در قالب پنج طبقه در شهرستان چالوس آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha