مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ضمن هشدار در مورد گازگرفتگی با گاز مونو اکسید کربن گفت: در 6 ماهه نخست امسال 37 نفر در پایتخت به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.

مسمومیت جان 37 تهرانی را گرفت

سلامت نیوز: مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ضمن هشدار در مورد گازگرفتگی با گاز مونو اکسید کربن گفت: در 6 ماهه نخست امسال 37 نفر در پایتخت به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.

ببه گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، مسعودقادی پاشا با بیان اینکه در سال گذشته 210 نفر و در شش ماهه اول امسال 37 نفر در استان تهران به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخته اند، اظهارداشت: این آمار نسبت به شش ماه سال گذشته که 48 مورد بوده است 23 درصد کاهش داشته است.

وی بر لزوم رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی گاز سوز تاکید کرد و گفت: استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش دار حتما دودکش ها کاملا بررسی شوند. معمولا مسدود بودن دودکش های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می شود.

قادی پاشا گفت: با توجه به اینکه گازco بدون بو و طعم است فرد متوجه گازمونواکسیدکربن نمی شود واین امرباعث شده فرد علائمی نظیرسرددرد، تهوع، سرفه خشک، احساس ناخوشی و درمجموع علائم سرماخوردگی که بدون تب است، داشته باشد. همچنین گازگرفتگی در کودکان تهوع و استفراغ و حالت گیجی و خواب آلودگی و دربرخی موارد با افت سطح هوشیاری و تشنج همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha