سلامت‌نیوز: کارشناس مسئول سلامت روانی و اجتماعی مرکز تهران جنوب با اعلام اینکه تنها فعالیت دو درصد بنگاههای همسریابی قانونی است و سازمان خاصی از این مراکز حمایت نمی کند گفت: در این بنگاهها برای انتخاب همسر آینده ملاکهایی همچون پولدار بودن و قد بلند در اولویت است.

به گزارش مهر، زهرا مرتضوی درباره فعالیت مراکز همسریابی گفت: بنگاههای همسریابی قدمت چندانی ندارند و در این بنگاهها از روانشناس یا مشاوره استفاده نمی شود.

کارشناس مسئول سلامت روانی و اجتماعی مرکز تهران جنوب افزود: بحث همسریابی و ازدواج در این مراکز یک پروسه پرطمطراق است به عنوان مثال در همسریابی اینترنتی که در بین جوانان رواج پیدا کرده فقط با مشاهده عکس، دختر و پسر با هم آشنا شده و در اکثر موارد این ازدواجها بعد از زمان کوتاهی به طلاق می انجامد.

مرتضوی با بیان اینکه در بنگاههای همسریابی با توجه به سلیقه شخصی یک سری مشخصات را به شکل بیوگرافی می دهند، گفت: همچنین در این بنگاهها یک بیوگرافی هم از طرف مقابل داده می شود و بعد می گویند این دو نفر با هم سازگارند، در حالی که از نظر روانشناسان دو نفر وقتی نتوانند کاملا با هم صحبت کنند نمی توانند یک دیگر را بفهمند و بدانند که آیا این می توانند در کنار هم زندگی کنند.

وی با تاکید براینکه برای انتخاب همسر آینده تنها آشنایی با خود فرد کافی نیست و باید مسائلی از قبیل شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خانواده ها هم در نظر گرفته شود، ادامه داد: این در حالی است که در این بنگاهها ملاکهایی همچون پولدار بودن، قد بلند و و ... برای همسر آینده در اولویت قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha