عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه بخش دولتی توان رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان را ندارد، گفت: بخش دولتی قادر به تامین سالانه ۱۰ درصد از نیازهای بستری بیماران در مراکز درمانی است.

عقب‌ماندگی ۹۰ درصدی وزارت بهداشت در تأمین تخت‌های بیمارستانی

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه بخش دولتی توان رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان را ندارد، گفت: بخش دولتی قادر به تامین سالانه ۱۰ درصد از نیازهای بستری بیماران در مراکز درمانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص مصوبه واگذاری تا سقف 10 درصد از فعالیت‌های وزارت بهداشت به بخش غیردولتی،گفت: دولت‌ها در کشورهای موفق و پیشرفته دنیا بسیاری از موارد غیر حاکمیتی را برون‌سپاری می‌کنند، به طورحتم این مصوبه در راستای واگذاری بخش‌های غیرحاکمیتی در وزارت بهداشت با هدف اشتغال‌زایی و مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه این مصوبه گام مثبت و قابل قبولی درکاهش تصدی های وزارت بهداشت است، افزود: به طورحتم بخش‌های مربوط به بهداشت باید دراختیار وزارت بهداشت باقی بماند، زیرا حاکمیتی بوده و برون‌سپاری نمی‌شود؛ اما در بخش درمان با ورود بیمه‌ها به عنوان حلقه واسطه میان پزشک و بیمار تغییری در پرداختی‌ها از جیب مردم به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید حوزه‌هایی مانند پاراکلینیک، کلینیک و  برخی موارد در حوزه درمان را برون‌سپاری کند، تصریح کرد: حتی در بخش آموزش هم وزارت بهداشت می‌تواند از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کند، درحال حاضر با اجرای طرح تحول سلامت میزان حضور و مراجعات مردم به مراکز درمانی دولتی چندین برابر افزایش پیدا کرده‌است؛ به طوری که بیمار برای مراجعه به یک متخصص باید ساعت‌ها زمان در بیمارستان‌ها صرف کند.

خضری با تاکید براینکه یکی از معضلات بزرگ طرح تحول سلامت ایجاد محدویت برای متخصصان برای سروریس‌دهی در بخش دولتی است، گفت: اجازه فعالیت به متخصصان برای حضور دربخش غیردولتی داده نمی‌شود، ارائه خدمات پزشکان در مراکز دولتی و غیردولتی همزمان هیچ مغایرتی با روح حوزه سلامت ندارد؛ باید شرایط را برای استفاده از خدمات درمانی برای مردم در بخش غیردولتی ایجاد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اینکه دولت سالانه قادر به تأمین تنها 10 درصد از نیازها در ایجاد تخت‌های بیمارستانی است به خانه ملت گفت: افزایش جمعیت نمی‌توان مشکلات را دراین حوزه مرتفع کرد؛ اما می‌توان با مشارکت بخش خصوصی و غیردولتی چالش‌ها دراین حوزه را نیز رفع کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha