عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر13 سال را تشریح کرد.

مخالفت های سیاسی با ارائه طرح "ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال"

سلامت نیوز:عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر13 سال را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز، طیبه سیاوشی در گفت و گو با پانا، درباره آخرین وضعیت تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: این لایحه از آنجایی که اهمیت بسیاری دارد، در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است و حساسیت بالایی دارد. در روند تصویب این لایحه  دستگاه های زیادی هستند که باید با کمیسیون قضایی مشارکت داشته باشند.

 وی ادامه داد: تصویب کامل این لایحه به سال بعد موکول می شود. مجلس کمیسیون های تخصصی دارد، لایحه حمایت از کودکان اول باید به تصویب کمیسیون قضایی برسد و بعد از تصویب در این کمیسیون، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به کمیسیون های فرعی داده می شوداین لایحه بعد از تصویبی در کمیسیون اصلی و فرعی به صحن علنی برده می شود که در آنجا نیز باید مراحلی را طی کند. در نتیجه برای تصویب کامل لایحه به مدت زمان بیشتری نیاز داریم .

سیاوشی افزود: از آنجایی که تا دوماه دیگر بودجه دولت به صحن علنی مجلس شورای اسلامی می آید، تمام کمیسیون ها کارهای دیگر خود را متوقف می کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره آخرین وضعیت طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال نیز گفت: طرح افزایش سن حداقلی دختران در هفته پیش طی جلسه ای بررسی شد. بخش هایی از جامعه با این طرح مخالفت دارند. این جریان اصلا سیاسی نیست، اما در حال حاضر مخالفت هایی که با این طرح شده است جنبه سیاسی دارند. این کودکان با ازدواج از تحصیل محروم می شوند و در آینده نیز همین چرخه روی کودکانشان هم اجرا می شود.

 عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: ما تمام  تلاشمان این است که بتوانیم سن ازدواج را برای دختران به 15 سال برسانیم. در حال حاضر کسانی را داریم که بالای سی سال ازدواج می کنند، پس چرا باید در جامعه ای که با افزایش سن ازدواج مواجه هستیم، کودکان ما در سنینی کمتر از 15 سال ازدواج کنند.

وی افزود: ما مستنداتی را جمع آوری کرده ایم و به عنوان پشتیوانه ای برای حمایت از طرحمان در زمان ارائه استفاده خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha