یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 22789

سلامت‌نیوز: گروهی از کارشناسان اعلام کردند بهترین سن برای مادر شدن بین 20 تا 35 سالگی است و هر چه قدر زنان سن بارداری خود را افزایش دهند به همان اندازه خطرات بیش‌تری آن‌ها و فرزندشان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر تونی فالکونر از کالج زنان و زایمان رویال در مورد افزایش سن بارداری هشدار داد و گفت: امروزه زنان باید در مورد برقراری یک ارتباط منطقی بین شغل و زندگی خانوادگی خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند. البته ما هیچ گاه نمی‌توانیم به مردم بگوییم که چه زمانی برای صاحب فرزند شدن تصمیم بگیرند، اما توصیه ما این است که این کار را بیش از اندازه به تاخیر نیندازند.

بدون شک بهترین زمان برای فرزنددار شدن بین 20 تا 35 سالگی است. اما امروزه زنان به دلیل وظایف زیادی که در بیرون از خانه پذیرفته‌اند زمان بارداری خود را سال‌ها به تاخیر می‌اندازند.

بعد از 35 سالگی قدرت باروری زنان کاهش پیدا می‌کند و علاوه بر آن از این زمان میزان ابتلا به بیماری‌های مختلف در آن‌ها بیش‌تر می‌شود. همین عوامل می‌تواند خطر سقط جنین، سرطان، نیاز به سزارین و بسیاری عوامل دیگر را افزایش دهد. هم‌چنین خطر حمله قلبی و تولد فرزند مبتلا به سندروم داون نیز در بین زنانی که در سنین بالا باردار می‌شوند بیش‌تر است.

خطر سقط جنین و تولد جنین به صورت مرده بعد از سن 40 سالگی نزدیک به 30 درصد و بعد از سن 45 سالگی نزدیک به 45 درصد افزایش پیدا می‌کند.

تحقیقات ما نشان می‌دهد بین 20 تا 35 سالگی زمان ایده‌آل برای باردار شدن است و بهتر است از دوران مدرسه این موضوع به دختران آموزش داده شود. دوران تحصیل بهترین زمان برای آموزش مهارت‌های زندگی به دختران است و اگر این کار به خوبی انجام شود ما شاهد نسل سالم‌تر و فعال‌تر در آینده خواهیم بود.

زنانی که بعد از سن 45 سالگی باردار می‌شوند با احتمال 3 برابر بیش‌تر نسبت به همتایان جوان‌تر خود ممکن است به دیابت و فشار خون بالا دچار شوند. هم‌چنین احتمال تولد زودرس و مشکلات زایمان نیز در این زنان بیش‌تر از دیگران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha