رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از برنامه‌ریزی‌‌های ایران برای جذب توریست سلامت از كشور یمن خبر داد.

به گزارش سلامت نیوزحمید بقایی  اظهار داشت: گردشگران بسیاری از یمن به منظور درمان به كشورهایی چون مصر، اردن و تركیه اعزام می‌شوند كه ایران با امكانات پیشرفته‌ای كه در زمینه پزشكی دارد می‌تواند این گردشگران را جذب كند.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه‌ریزی‌هایی كه انجام شده قرار است بخش خصوصی بیمارستانی را در یمن راه‌‌اندازی كند تا پزشكان ایرانی بتوانند در یمن درآمد كسب كنند. از سوی دیگر این پزشكان، بیماران خود را به منظور انجام درمان‌های پیشرفته‌تر به پزشكان و بیمارستان‌های ایرانی معرفی و اعزام كنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: توریست‌های درمانی یمن با ورود به ایران می‌توانند تبلیغات خوبی از ایران در یمن داشته باشند.

بقایی در گفت‌وگو با  به فارس یادآور شد: ایران در حال حاضر بیمارستانی را در یمن دارد كه تعطیل شده است و راه‌اندازی مجدد آن می‌تواند كمتر از چند ماه انجام شود تا از این ظرفیت برای جذب توریست سلامت استفاده كرد.

وی گفت: قرار شده است موضوع راه‌اندازی بیمارستان ایران در یمن را سفیر ایران و وزیر بهداشت یمن پیگیری كنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر موارد برنامه‌ریزی شده برای ارتباط با یمن را برقراری ارتباط منطقه آزاد عدن در یمن و مناطق آزاد چابهار و قشم در ایران عنوان كرد.

بقایی ادامه داد: قرار است یك سری بارانداز در منطقه عدن و دو منطقه آزاد ما ایجاد شود تا محصولاتی كه از عدن خارج می‌شوند از ایران به آسیای مركزی صادر شوند.

وی در ادامه افزود: مقرر شده است برای اجرایی شدن این موضوع با حضور مسئولان یمن در تهران، مذاكرات نهایی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha