مدیر كل سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: آلودگی خاك و محصولات كشاورزی زمین‌های اطراف و جنوب تهران به نفت صحت ندارد.

به گزارش سلامت نیوز كاظم ندافی در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به این پرسش كه آیا آلودگی محصولات كشاورزی از جمله هویج جنوب تهران به نفت صحت دارد، گفت: ما این موضوع را بعد از اعلام شما بررسی كردیم. همكاران و مأموران بهداشت محیط وزارت بهداشت در این زمینه تحقیق كردند و اعلام كردند كه مورد خاصی از این نظر نبوده است.

وی ادامه داد: مأموران بهداشت محیط وزارت بهداشت هیچ نمونه‌ای از هویج یا محصول كشاورزی دیگری در تهران را پیدا نكردند كه آلودگی به نفت داشته باشد و هیچ شكایتی نیز در این زمینه به وزارت بهداشت ارائه نشده است.

وی گفت: ممكن است یك مصرف كننده به دلایل مختلف از جمله آ‌لودگی هویج در مسیر توزیع یا در انبار به نفت آلوده شده باشد و بوی نفت بدهد اما كلاً اطلاعات ما در سطح عرضه این موضوع را كه محصولات كشاورزی و از جمله هویج جنوب تهران آلوده به نفت باشد را تأیید نكرده است.

ندافی در پاسخ به این پرسش كه پس آلودگی زمین‌های كشاورزی جنوب تهران به نفت صحت ندارد گفت:‌ زمین‌های جنوب تهران آلودگی به نفت ندارند اما بحثهایی درباره آلودگی آبهای زیرزمینی این مناطق به نفت از گذشته مطرح بوده است اما ما موردی را پیدا نكرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha