یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 228091

محققان موسسه فناوری فدرال لوزان سوییس موفق شدند تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را برای روش ابداعی خود در زمینه تشخیص سریع آلرژی دریافت کنند.

تائید روش 5 دقیقه‌ای برای تشخیص آلرژی

سلامت نیوز:محققان موسسه فناوری فدرال لوزان سوییس موفق شدند تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را برای روش ابداعی خود در زمینه تشخیص سریع آلرژی دریافت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، چند سال پیش محققان در موسسه فناوری فدرال لوزان سوییس آغاز به مطالعه و تحقیق برای دستیابی به سریع‌ترین روش برای تشخیص آلرژی کردند و حال پس از چند سال تحقیق و تلاش موفق شدند تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را برای این روش پنج دقیقه‌ای دریافت کنند.

به گزارش انگجت"آبیونیک"(Abionic) محصول اولیه این محققان بود که پس از انجام تست‌های مختلف و توسعه در طول این سال‌ها به کپسول‌هایی رسیده است که تنها با استفاده از یک قطره نمونه خون فرد می‌توانند ظرف پنج دقیقه ابتلا به آلرژی در فرد را تشخیص دهند.

پس از ترکیب خون با یک ترکیب شیمیایی خاص، مسؤول آزمایش مخلوط را بر روی پد نصب شده بر روی یک صفحه مشابه دیسک DVD قرار می‌دهد و اجازه می‌دهد تا با کپسول‌های آزمایش، ترکیب‌های مولکولی پیچیده را تشکیل دهند و نتایج اولیه بر روی صفحه نمایش abioSCOPE در پنج دقیقه ظاهر خواهد شد و نتایج کامل سه دقیقه بعد آماده خواهد شد. این سیستم با استفاده از لیزر میکروسکوپ فلورسنت مجتمع برای بررسی وجود این ترکیبات به بررسی آنها می‌پردازد و شما به سرعت می‌توانید دریابید که آیا شما حساسیت به سگ‌ها، گربه‌ها، علف‌های معمولی و گرده‌های درختان دارید یا نه.

 مطمئنا، این سیستم فقط می‌تواند برای چهار نوع از آلرژی‌ها آزمایش کند، اما حداقل لازم نیست روش‌های ناراحت کننده یا تهاجمی را انجام دهید و چند روز منتظر باشید تا فقط متوجه شوید که به چمن حساسیت دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha