براساس شواهد علمی چاقی دور شکم می تواند از عوامل افزایش خطر سرطان باشد ، تحقیقات نشان داده است که این زنان به خصوص در معرض خطر ابتلا به سرطانهای روده و سینه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی نیوز، یک موسسه خیریه انگلیس اعلام کرد تقریبا نیمی از زنان در این کشور به دلیل دور کمر پهن با خطر بیشتر ابتلا به سرطان روبرو هستند.
هشدار "صندوق جهانی تحقیقات سرطان" بر داده های "بررسی وضع بهداشتی انگستان" استوار است که می گوید 44 درصد زنان در این کشور دور کمری پهنتر از 80 سانتی متر دارند.
تحقیقات نشان داده است که این زنان به خصوص در معرض خطر ابتلا به سرطانهای روده و سینه هستند.
یک سوم مردان نیز دور کمری بیش از میزان توصیه شده داشتند.
نتایج "بررسی وضع بهداشتی بریتانیا" که روندهای بهداشتی در این کشور را زیر نظر می گیرد و به سفارش وزارت بهداشت انجام می شود ماه گذشته منتشر شد.
این گزارش حاوی اطلاعات و آمارهایی درباره چاقی و پهن تر شدن دور کمر در مردان و زنان بریتانیایی است.
مطالعات علمی از قبل نشان داده است که چربی زائد در بدن خطر سرطان را افزایش می دهد.
صندوق جهانی تحقیقات سرطان می گوید که شواهدی قوی وجود دارد دایر بر اینکه دور کمر پهن برای سلامتی زیانبار است و خطر سرطان روده، لوزالمعده، سینه (بعد از یائسگی) و جداره رحم را افزایش می دهد.
دکتر ریچال تامسون، معاون بخش علوم این صندوق گفت: اغلب تصور می شود مردان بیش از زنان استعداد بزرگ شدن شکم، در اثر انبار شدن چربی را دارند.
اما او گفت آمارهای تازه نشان می دهد که در عمل مشکل دور کمر پهن در زنان بریتانیایی بیش از مردان است.
تامسون افزود: "ظرف چند سال اخیر شواهد قوی تر و قوی تری از اینکه چربی زائد بدن، و به خصوص چربی دور شکم، از عوامل افزایش خطر سرطان است به دست آمده است."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha