معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برنامه استقرار حاكمیت بالینی به منظور اصلاح فرآیندهای خدمات درمانی تا آخر امسال در تمام بیمارستان‌های دولتی به خصوص اورژانس‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش سلاتم نیوز حسن امامی رضوی ، افزود: مهمترین برنامه وزارت بهداشت در حوزه درمان تا آخر امسال اجرای كامل نظام استقرار حاكمیت بالینی است كه به تدریج در حال اجراست و پیشرفت بسیار خوبی هم داشته است و امیدواریم تا آخر امسال در تمام بیمارستانهای دولتی و به ویژه اورژانس‌های بیمارستانی این برنامه ملی اجرا شود.

معاون وزیر بهداشت در گفت‌و‌گو با  فارس ادامه داد: هدف اصلی اجرای این برنامه ارتقای كیفیت خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی به منظور افزایش رضامندی مردم و بیماران از خدمات درمانی مراكز دولتی است.

وی گفت: پایش مناسب شاخص‌های تعیین شده در این برنامه اجرا می‌شود و بعد از آن نتابج اجرای این برنامه به اطلاع عموم می‌رسد.

امامی رضوی افزود: همه مسائل مرتبط با ارائه خدمات درمانی به مردم در این شاخص‌ها در نظر گرفته شده كه شامل شاخص‌های استاندارد نیروی انسانی، تجهیزات پزشكی، اصلاح زیر ساختها و فیزیك بیمارستان و نیز اصلاح روند مدیریتی و پذیرش بیماران است.

وی در پاسخ به این پرسش كه برای اصلاح كیفیت خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی چقدر بودجه اختصاص داده شده است گفت: این كار نیاز به بودجه ندارد و بیشتر با اصلاح فرآیندهای اداری و مدیریتی انجام می‌شود اما اگر در جاهایی به خصوص اورژانس‌ها نیاز به اصلاح ساختار فیزیكی باشد نیز ردیف‌های اعتباری آن وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha