دبیر انجمن علمی متخصصین علوم آزمایشگاهی گفت: تجمیع آزمایشگاه ها به هیچ وجه به ضرر متخصصین و مردم نبوده و معتقدیم هرچقدر آزمایشگاه های ما بزرگتر شود به نفع مردم است.

آزمایشگاه های ایران به گورستان دستگاه ها تبدیل شده است

سلامت نیوز:دبیر انجمن علمی متخصصین علوم آزمایشگاهی گفت: تجمیع آزمایشگاه ها به هیچ وجه به ضرر متخصصین و مردم نبوده و معتقدیم هرچقدر آزمایشگاه های ما بزرگتر شود به نفع مردم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمدجواد غروی در نشست خبری پنجمین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی فناوری های نوین آزمایشگاهی، افزود: بحث تجمیع آزمایشگاه ها که به صورت شبکه آزمایشگاهی بود از دو سال پیش مطرح شد که مورد استقبال آزمایشگاه ها قرار نگرفت. تجمیع یک زیرساخت هایی دارد که می بایست فراهم شود. دو سال پیش معاون درمان وقت گفت که تعدادی سوله در سطح کشور راه اندازی می کنیم که آزمایشگاه ها در آن دایر شوند.

وی ادامه داد: در استان البرز یک شرکت ترکیه ای شروع به فعالیت کرد که اساساً قرارداد آن نیز دچار مشکل بود. این شرکت ها نتوانستند آن تجهیزاتی را که در قرارداد ذکر کردند به ایران بیاورند و در حال حاضر در یکی از بیمارستان  های استان البرز در حال فعالیت هستند که متأسفانه هیچ کدام از متخصصین علوم آزمایشگاهی را بکار نگرفتند.

دبیر انجمن علمی متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی اظهار داشت: تجمیع آزمایشگاه ها به هیچ وجه به ضرر متخصصین علوم آزمایشگاهی و مردم نبوده است. ما معتقدیم هرچقدر آزمایشگاه های ما بزرگتر شود به نفع مردم است و تضاد منافعی در آن وجود ندارد.

غروی تصریح کرد: وسعت خدماتی که در بخش خصوصی ارائه می شود از بخش دولتی بیشتر است. مثلا آزمایشگاه های تأمین اجتماعی خدمات پایه ای را ارائه می دهند و آزمایشگاه های مراکز شهرها و مراکز دانشگاهی به مراتب از نظر کیفیت و از نظر تنوع آزمایش ها، آزمایش های بیشتری را انجام می دهند بعد از آن آزمایشگاه های خصوصی هستند که در سطح بالاتری کار خود را ارائه می دهند.

وی افزود: هر آزمایشگاهی کار خود را به خوبی انجام می دهد اما سطح توقع مردم نیز می بایست در سطح دستگاه ها و امکانات آن آزمایشگاه باشد که طبعاً هر چه به سمت آزمایشگاه های خصوصی می رویم شاهد کیفیت بالاتری هستیم.

غروی تأکید کرد: سه نوع متخصص، آزمایشگاه ها را اداره می کنند که در ارائه خدمات، اختلافی ندارند اما در کشور ما، کار تیمی بستر لازم را ندارد که به نظر یک مسئله فرهنگی است. بحث تجمیع آزمایشگاه ها مانند پزشک خانواده در وزارت بهداشت جدی گرفته نشده بود اما بعد از ورود شرکت های ترکیه ای به طور جدی تری به آن نگاه می شود.

وی خاطرنشان کرد: از یک نوع تجهیزات نوین آزمایشگاهی در ایران بیش هزار دستگاه نصب شده است که در کل اروپا این دستگاه کمتر از هزار عدد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha