شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2282

دخترانی كه در كودكی چیپس یا سیب زمینی سرخ كرده می‌خورند در بزرگسالی بیشتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند .به ازای مصرف هر وعده چیپس در هفته در سنین پیش دبستانی خطر ابتلا به سرطان سینه در سنین بالاتر افزایش می‌یابد. اطلاعات مربوط به "582"‪ زن مبتلا به سرطان سینه با "1569"زن سالم در سال"1993" با هم مقایسه شد.

افزایش سرطان سینه با مصرف چیپس در كودكی

به گزارش سلامت نیوز بررسی رژیم غذایی این زنان در سنین سه تا پنج سالگی نشان داد خوردن چیپس یك بار در هفته قبل از ‪ پنج سالگی خطر ابتلا به سرطان سینه در"60"سالگی را،27درصد افزایش می‌دهد.  مصرف سیب زمینی این خطر را افزایش نمی‌دهد، اما سیب زمینی سرخ شده در روغن‌های سرشار از چربی‌های اشباع و اسیدهای چرب خطر سرطان سینه را بالا می‌ برد.

 تغذیه در سالهای اولیه زندگی تاثیر چشمگیری در بروز بیماریها در سنین بالاتر دارد. مطالعه جدید شواهدی ارایه می‌كند كه سرطان سینه از مراحل اولیه زندگی ریشه می‌گیرد و و عادات غذایی زنان در خردسالی خطر ابتلا به بعضی انواع بیماریها را در بزرگسالی تعیین می‌كند.

با وجود این تفسیر و تكیه بر نتایج این مطالعه جای احتیاط دارد زیرا بر اساس حافظه مادران از رژیم غذایی كودكانشان استوار است.  از دیگر مواد غذایی مضر برای سلامت در سال‌های اولیه زندگی سوسیس و بستنی است، هرچند این مواد نقشی در ابتلا به سرطان سینه در زنان ندارند.  این مطالعه زنان را در هر سنی به مصرف غذای سالم و سرشار از میوه و سبزیجات دعوت می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha