سرپرست فرمانداری لردگان گفت: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به مواد مخدر و مضرات آن از مهم‌ترین راهكارهای موثر در كاهش گرایش جوانان به سمت اعتیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، یدالله خالدی صبح امروز در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: امروز گرایش به اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر به عنوان یك معضل اجتماعی خانمانسوز در سراسر جهان، جوامع بشری را با مشكلات بسیاری مواجه كرده است.
وی افزود: امروزه وضعیت در زمینه مواد مخدر پیچیده‌تر شده و این امر بیانگر این واقعیت تلخ است كه موضوع مواد مخدر موضوعی پیچیده و ابزاری در دست دشمنان و قدرت‌های بزرگ است.
خالدی گرایش روزافزون جوانان از سمت مصرف سنتی مواد مخدر به سمت مواد صنعتی را از دیگر معضلات جامعه بشری دانست و گفت: نباید مواد مخدر را محدود به تریاك بدانیم چرا كه امروز سوداگران مرگ با قرص‌های روانگردان و مواد خطرناكی چون كراك و شیشه سعی می‌كنند جوانان ما را به مرحله نیستی و نابودی بكشانند.
سرپرست فرمانداری لردگان تصریح كرد: دشمن از طریق مواد مخدر تلاش دارد جوانان را از تأثیرگذاری، معنویت و معرفت باز دارد و روحیه نخوت، بی‌حالی و بی‌حوصلگی را در جامعه ترویج دهد.
وی با تأكید بر اینكه مواد مخدر منشأ بسیاری از جرایم و اتفاقات ناهنجار در جامعه است، گفت: با نگاه به جامعه آماری زندانیان به خوبیب متوجه می‌شویم كه بخش بسیاری از جرایم مجرمان منشأ اعتیاد دارد، به طوری كه مواد مخدر انسجام خانواده‌ها را از هم پاشیده است.
خالدی برنامه‌ریزی‌ برای برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های آموزشی برای ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به مواد مخدر و مضرات آن در روستاها و شهرها را از مهم‌ترین راهكارهای موثر در كاهش گرایش جوانان به سمت اعتیاد برشمرد و گفت: باتوجه به میزان اثرگذاری مواد مخدر به جوانان و نوجوانان در این شهرستان باید به هوش باشیم تا مبادا مواد افیونی جامعه را به تباهی و نابودی بكشاند.
وی خاطرنشان كرد: همچنین لازم است تا اجرای طرح‌های پیشگیری و فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح مراكز دانشگاهی، پایگاه‌های بسیج، آموزشگاه‌ها و مدارس و توزیع و پخش بروشور در سطح جامعه به منظور ارتقای آگاهی جوانان انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha