رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به حضور جمعیت میلیونی در راهپیمایی اربعین، گفت: زائرین بهتر است قبل از مسافرت واکسن هپاتیت A تزریق کنند.

زائرین اربعین واکسن هپاتیت A تزریق کنند

سلامت نیوز:رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به حضور جمعیت میلیونی در راهپیمایی اربعین، گفت: زائرین بهتر است قبل از مسافرت واکسن هپاتیت A تزریق کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر سید مؤید علویان روز دوشنبه همزمان با هفته اطلاع رسانی هپاتیت افزود:مهمترین راه انتقال این بیماری از طریق آب وغذای آلوده است؛ زائرین باید اصول بهداشتی را رعایت کنند تا مبتلا به این بیماری نشوند.


هپاتیت A یک ویروس بوجود آورنده التهاب کبد است که از فرد به فرد دیگر و از طریق مدفوع آلوده یا از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می شود. میزان شیوع آن ارتباط مستقیمی با سطح بهداشت جامعه دارد.در کشورهایی که به دلایل مختلف از جمله جنگ زیرساخت های بهداشتی از بین رفته و کشور در شرایط بهداشتی خوبی قرار ندارد بروز این بیماری افزایش می یابد که عراق و یمن از جمله این کشورها هستند.


وی ادامه داد: زائرین ضمن رعایت نکات بهداشتی در حین راهپیمایی قبل از مصرف مواد غذایی دست های خود را با آب و صابون بشویند و فقط از آب بطری های یکبار مصرف یا آب جوشانده استفاده و از مصرف غذاهای خام یا نامطمئن خودداری کنند. همچنین هنگام مصرف میوه علاوه بر شست وشوی مناسب، میوه ها را پوست کنند.


رئیس شبکه هپاتیت به نشانه های این بیماری اشاره کرد و گفت: خستگی، بی اشتهایی، ضعف، سردرد، شکم درد، تب، تهوع و استفراغ، درد مفاصل و گاهی اسهال و خارش، تغییررنگ چشم ها و پوست به زردی است که معمولا دو هفته به طول می انجامد از علائم بالینی این بیماری است.
علویان اظهار کرد: پس از بروز علائم، ویروس های موجود در مدفوع بیمار کاهش یافته و شانس انتقال به دیگران خیلی کم می شود.
وی افزود: از اول آبان تا 7 آبان هفته اطلاع رسانی هپاتیت نامگذاری شده و امسال کمک به درمان کودکان کار، زنان آسیب پذیر و کارتن خواب ها توجه بیشتر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha