دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 22825

بهترین راه رفع خستگی پاها آن است که هر روز پس از بازگشت به منزل، ابتدا پاها را شسته و سپس بر روی زمین طوری دراز بکشید که پاها بالاتر از سر قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز بدین منظور می‌توان از گذاشتن صندلی و یا چند بالش در زیر پاها استفاده نمود. درحین این عمل، پاها را به آرامی ماساژ دهید. دست را از قسمت‌ پنجه پا به‌طرف زانو حرکت دهید. این عمل به گردش خون کمک نموده و خستگی پاها را از بین می‌برد. قرار دادن پاها به‌طور متناوب در آب گرم و سرد نیز بسیار مؤثر است. در پایان کار بایستی از آب سرد جهت شستشو استفاده نمود. مخلوط آب لیموترش و سرکه با آب در رفع خستگی پاها اثر خوبی دارند.
برای تقویت پا:
هر روز صبح، پیش از آنکه از رختخواب خارج شوید، پاهایتان را ورزش دهید. ابتدا زانوها و سپس پا را خم کنید. بعد پاها را به‌صورت صاف و کشیده به‌سمت بالا به‌صورت عمود بر بدن ببرید. علاوه بر این نرمش، حرکت زیر نیز در قوی کردن عضلات پاها بسیار مؤثر است.
روی پنجه‌های پاها بایستید و تا آنجا که ممکن است خود را بالا بکشید. سپس به آرامی به حالت اولیه گرفته و کف پاها را بر روی زمین بگذارید. حرکت را از روزی ۱۰ بار شروع کرده و به‌تدریج به تعداد آن بیافزائید. پس از انجام تمرینات فوق، پاها را با روغن بادام و یا زیتون ماساژ دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha