یك جراح و متخصص قرنیه چشم گفت: افزایش فشار چشم موجب سردرد‌های مزمن می‌شود . در این حالت چشم به سرعت درد می‌گیرد و فرد احساس می‌كند چشم‌ در حال تركیدن است.

به گزارش سلامت نیوز محمدجعفر رستگار در گفت‌وگو با  فارس  درباره رابطه سردرد با بیماری‌های چشمی اظهار داشت: گاهی اوقات در افرادی كه زمینه فشار چشم و آب سیاه یا همان "گلوكوم " را دارند،در این افراد فشار چشم كم كم بالا رفته و به مرور زمان به كم شدن بینایی می‌انجامد؛ این نوع از آب سیاه را گلوكوم با زاویه باز می‌گویند كه منجر به بروز سردرد در فرد می‌شود.

وی گفت: سردرد‌های ناشی از گلوكوم با زاویه باز، اغلب درد كمتری دارند اما اگر فشار چشم خیلی بالا باشد، موجب سردرد‌های مزمن می‌شود. بعضی از اوقات فشار چشم به یك‌باره بالا می‌رود كه به آن گلوكوم با زاویه بسته گفته می‌شود. در این حالت چشم به سرعت درد می‌گیرد؛ به طوری كه فرد احساس می‌كند چشم در حال تركیدن است كه این درد همراه با سردرد شدید، استفراغ و از بین رفتن بینایی است.

این جراح و متخصص قرنیه چشم تأكید كرد: در چنین مواردی باید هر چه زودتر فشار چشم كنترل شود چرا كه این اقدام به بینایی بیشتر كمك می‌كند؛ در این شرایط عدم مراجعه به چشم‌پزشك برای كنترل فشار چشم، قطعاً نابینایی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha