دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 22830

رئیس کمیته ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال با اشاره به تغییرات آئین نامه کنترل دوپینگ در سال 2011 فیفا از جابجایی و خارج شدن دو دارو از فهرست داروهای ممنوعه خبر داد.

به گزارش سلمت نیوز احمد هاشمیان در گفتگو با مهر ضمن بیان این مطلب افزود: آئین نامه کنترل دوپینگ فیفا برای سال 2011 تغییرات چندانی نداشته و تنها فهرست داروهای ممنوعه دوپینگ از 12 به 13 رده افزایش یافته است. بر اساس رده اضافه شده (s0) به نهادهای ملی مبارزه با دوپینگ کشورها اجازه داده شده تا چنانچه در کشور دارویی توسط ورزشکاران با هدف افزایش عملکرد ورزشی استفاده شود ولی در لیست داروهای ممنوعه نیست می تواند راسا آن دارو را در کشور خود ممنوع اعلام کند.

وی اضافه کرد: بر اساس آئین نامه جدید یک دارو (متیل هگزامین) از لیست داروهای محرک (s6) حذف و به لیست داروهای خاص اضافه شده است. همچنین داروی PRP که طبق آئین نامه سال گذشته جزو داروهای دوپینگ محسوب می شد ازفهرست داروهای ممنوعه حذف شد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال یادآور شد: طبق آئین‌نامه سال 2010 ورزشکاران موظف بودند برای استفاده از برخی داروهای استنشاقی برای درمان آسم و استفاده های موضعی که جنبه درمانی داشت فرم های اظهارنامه را تکمیل کنند که از ابتدای سال 2011 مصرف کلیه داروهای ممنوعه که مصرف درمانی دارند نیاز به تکمیل فرم TUE دارند و در واقع فرم اظهارنامه جهت استفاده معافیت درمانی حذف شد.

هاشمیان تصریح کرد: برای اطلاع بازیکنان فهرست داروهای ممنوعه در سال 2011 و آئین نامه کنترل دوپینگ بزودی از طریق سایت فدراسیون فوتبال در اختیار جامعه فوتبال قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha