سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 228309

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: مصرف مواد مخدر و دخانیات موجب ناباروری شده و زمینه‌ساز بیماری های التهابی لگن و HIV است و باعث افزایش سقط جنین می‌شود.

موادمخدر موجب ناباروری زنان می شود

سلامت نیوز: جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: مصرف مواد مخدر و دخانیات موجب ناباروری شده و زمینه‌ساز بیماری های التهابی لگن و HIV است و باعث افزایش سقط جنین می‌شود.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مژگان فولادی افزود: علاوه بر این، دود سیگار تاثیر به سزایی در ناباروری افراد بر جای می گذارد.


وی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر موجب اختلالاتی در زنان می‌شود، گفت: زنان بارداری که اعتیاد دارند باید حتما تحت نظر پزشک متخصص باشند چرا که مواد مخدر باعث کاهش رشد جنین و جفت می‌شود و حتما بیمار باید از این لحاظ مورد بررسی قرار گیرد.


فولادی ادامه داد: از لحاظ وابستگی جنین به مواد، مادر باید حتما تحت نظر مرکزی باشد که توانایی کنترل وضعیت جنین را داشته باشند و اجازه وابسته شدن جنین به مواد مخدر را ندهند.


وی گفت: ترک اعتیاد حین بارداری کار بسیار خطرناکی است و مادر باید حتماً تحت نظر پزشک و با مصرف داروهای خاص این کار را انجام دهد. ترک اعتیاد در ماه‌های اول بارداری سودبخش است.


این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی تاکید کرد: اگر مادر بدون نظر پزشک و یکباره مواد را کنار بگذارد با خطر سقط جنین یا خطر تولد نوزاد ناقص روبه‌رو خواهد شد و این خطر بسیار جدی است.


فولادی گفت: برای دوران شیردهی مادران معتاد، ابتدا باید با تشویق سعی بر ترک دادن این افراد کرد یا در طی حاملگی تحت درمان جایگزینی با مواد مخدر با عوارض کمتر قرار گیرند چرا که اثرات مواد مخدر در دوران شیردهی باعث به خطر افتادن سلامت نوزاد و همچنین وابستگی نوزاد به مخدر می شود.


 در زمان حاضر دو میلیون و 808 هزار نفر در کشور معتاد هستند. اطلاعات آماری دقیقی در خصوص زنان باردار وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha