چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 22833

عضو كمیته علمی انجمن ال اس ایران گفت: راه درمان بیماری آ. ال. اس در دنیا هنوز مشخص نیست .

سلامت نیوز :شكوفه علایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، با بیان اینكه بیماری‌های آ ال اس جزء گروه بیماریهای عصب حركتی هستند كه متاسفانه بدون علت مشخصی در فرد بروز می‌كند.

وی با بیان اینكه علت این بیماری‌ هنوز در دنیا مشخص نیست افزود: در این بیماری‌ها سلولهای عصب حركتی از بین می‌رود كه از بین رفتن آنها ضعف عضلانی در پاها، دست‌ها و حلق ایجاد می‌شود.

علایی با بیان اینكه گفته می‌شود مواردی مانند رادیوتراپی می‌تواند این عارضه را منجر شود تصریح كرد: به دلیل اینكه نمی‌دانیم علت این بیماری چیست متأسفانه درمانی هم برای این عارضه وجود ندارد.

این نورولوژیست گفت: بیماران مبتلا به آ ال اس پس از 5 سال معمولاً به دلیل مشكلات تنفسی و درگیری عضلات حلق جان خود را از دست می‌دهند ادامه داد:‌ البته دارویی وجود دارد كه استفاده هم می‌شود اما این دارو بیشتر برای این است كه بیمار را بین 6 ماه تا یكسال بیشتر زنده نگه داریم و گر نه این دارو بیماری را ریشه‌كن نمی‌كند.

وی با اشاره به تشخیص این بیماری یادآور شد: علائمی مانند ضعف پا و دست، از بین رفتن عضلات، لاغر شدن، اختلال بلع و صحبت كردن و مشكل تنفسی از علایم این بیماری است. برای تشخیص این بیماری نیز نوار عصب گرفته م

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • yasaman ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    ba salam in bimareeye dardnak ro daeeye man ke mesle pedar barayam bood dash.moteasefane ishoon digar nistand va in kheili gham angiz hast.kash darmani baraye in bimari peyda she