دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 22835
سلامت‌نیوز: پزشکان درباره استفاده مداوم از گوشی هدفون به جوانان و تاثیر منفی آن بر سلامت شنوایی هشدار می دهند.

به گزارش شبکه خبر، پروفسور بندیکت فولتز پزشک ارشد گوش و حلق و بینی در مرکز پزشکی ام تس گِ آلمان می گوید : گرچه دستگاه های پخش موسیقی کوچک محبوبیت فراوانی در میان جوانان دارند ، اما استفاده مداوم از آن ها برای گوش ضرر دارد.

وی افزود : از صدای مداوم دستگاه های پخش کننده موسیقی گرفته تا صدای شیپورها در زمین فوتبال ، امروزه صداهای بسیاری در پیرامون ما هستند و شنیدن این صداها به طور مداوم برای سلامت گوش ها مضر است.

این پزشک گوش و حلق و بینی در مرکز پزشکی ام تس گِ آلمان همچنین به افرادی اشاره کرد که در طول روز برای شنیدن موسیقی ، رادیو، بازی های رایانه ای و موارد دیگر از هدفون استفاده می کنند و یادآور شد، شنیدن صدا از بلندگو به اندازه هدفون (گوشی) تاثیر مخرب ندارد، چرا که بلندگوها حد خاصی برای پخش صدا دارند، در حالی که در هدفون ها این محدودیت وجود ندارد و همچنین گوش ها صدا را مستقیم و بدون واسطه دریافت می کنند.

فولتز در ادامه اعلام کرد، استفاده از این دستگاه ها را به طور کل منع نمی کند اما نباید به صورت مداوم از آن ها استفاده شود و لازم است مدت زمانی به گوشها استراحت داده شود تا سلامت خود را باز یابند.

وی افزود : جوانان بیشتر از دیگر افراد در معرض خطر هستند، چرا که در اثر آسیب ناشی از شنیدن اصوات بلند، در سنین پایین دچار اختلال در شنوایی خواهند شد.

این پزشک ارشد گوش و حلق و بینی در مرکز پزشکی ام تس گِ آلمان باردیگر تصریح کرد : بیش از هشت ساعت استفاده از گوشی ها در شبانه روز برای سلامت گوشها مضر است و سبب اختلالات شنوایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha