دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 22837
سلامت‌نیوز: مشهورترین شهر نفتی کشورمان میهمانی را در قلب خود گنجاده که امروز بیش از آن که قوت قلب و تسلی خاطرش باشد"بلای جان" شده ؛ پالایشگاه نفت آبادان با استقرار در قلب شهر آبادان مضرات بسیاری را برای مردم خونگرم این شهر به همراه دارد که کمترین آن سختی تنفس است که حاصل عدم مهار گاز های پالایشگاه در فرایند تولید فرآورده های نفت و در شرایط فعلی بنزین است.

به گزارش عصرایران، پالایشگاه نفت آبادان که روزی بر اثر تجاوز کشور همسایه، عملا به تعطیلی کشانده شده بود امروز یکی از تکیه گاه های مهم کشور برای تولید محصولات نفتی است. همچنین بخش مهمی از برنامه مهم تحقق خودکفایی بنزین بر دوش پالایشگاه نفت ابادان است. البته همزمان با افزایش فعالیت این پالایشگاه که زمانی بزرگترین پالایشگاه نفت خاورمیانه بود  آلودگی هوای آبادان نیز تشدید می شود.

در حالی که در تهران  آلودگی هوا گاه شهر را به تعطیلی می کشد در آبادان مردم تنفس گاز ترش را به جان خریده و با گاز های سمی صبح را شب می کند.

اما نکته جالب آن جاست که در همسایگی آبادان، منطقه آزاد تجاری اروند واقع است که یکی از وظایف آن جذب توریست است که باشرایط فعلی با وجود آلودگی بسیار پالایشگاه آبادان معلوم نیست جذب توریست چگونه باید انجام شود؟!

به نظر می رسد آبادان نه تنها در دوران جنگ صدمه دید بلکه امروز نیز مردم آن به واسطه آلودگی پالایشگاه با مشکلات بسیاری دست به گریبانند.

نکته مهم نیز این است که مهار گاز های سمی حاصل از فعالیت پالایشگاه آبادان، اقدام بسیار پیچیده ای نیست و می توان جان مردم را از این آلودگی نجات داد.

انتقال پالایشگاه آبادان در یک برنامه میان مدت به منطقه ای دور از شهر و نیز استاندارد سازی فعالیت آن برای کاهش گازهای آلوده ، دو کار مهمی هستند که دستکم تنفس را برای هموطنان آبادانی آسان تر خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha