معاون فنی دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: لایحه سلامت روان منتظر تایید هیئت دولت برای طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

انتظار ۱۲ ساله برای تصویب لایحه "سلامت روان"

سلامت نیوز:معاون فنی دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: لایحه سلامت روان منتظر تایید هیئت دولت برای طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علی اسدی ، با اشاره به سابقه انتظار ۱۲ ساله لایحه سلامت روان برای تصویب، گفت: این لایحه در دوره‌های مختلف تغییراتی داشت، اما در نهایت سال گذشته با امضای وزیر بهداشت، از طرف دفتر معاونت حقوقی و مجلس وزارت بهداشت به کمیسیون دولت رفت. سال گذشته نیز در همین راستا بیش از هفت جلسه کارشناسی با حضور حقوقدانان، قضات و صاحبنظران حوزه سلامت روان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسات نظرات سازمان‌های دیگر نیز مورد توجه قرار گرفت و تغییراتی متناسب وظایف سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و سایر سازمان‌ها ایجاد شد. یک ماه و نیم قبل نیز در آخرین جلسه بررسی این لایحه، کلیات آن نهایی و تصمیم گرفته شد بعد از ویرایش نهایی به هیئت دولت برود تا آن را تایید کنند. در این صورت لایحه می‌تواند به صحن علنی مجلس برود.

معاون فنی دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت همچنین اضافه کرد: ما منتظر هستیم که کمیسیون قضایی مجلس نیز آخرین تغییرات را انجام دهد و امیدواریم امسال تکلیف آن روشن شود.

به گزارش ایسنا، لایحه سلامت روان که بیش از یک دهه از تدوین آن می‌گذرد موضوع حقوق شهروندی بیماران مبتلا به اختلالات روانی، خانواده‌ها و کارکنان مراکز درمانی آنها را مورد توجه قرار داده است. علاوه بر آن به بحث هزینه‌های درمانی این بیماران که نیاز به درمان طولانی مدت دارند نیز اشاره شده است.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha