مدیر بخش محققان جوان شبکه هپاتیت ایران با اشاره به شیوع هپاتیت B بین کودکان کار گفت: مطالعات سال های اخیر نشان می دهد بیش از 70 درصد کودکان کار در معرض ابتلا به هپاتیت B هستند.

بیش از 70 درصد کودکان کار در معرض ابتلا به هپاتیت B هستند

سلامت نیوز:  مدیر بخش محققان جوان شبکه هپاتیت ایران با اشاره به شیوع هپاتیت B بین کودکان کار گفت: مطالعات سال های اخیر نشان می دهد بیش از 70 درصد کودکان کار در معرض ابتلا به هپاتیت B هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا کریمی ساری گفت:با وجود اقدامات انجام شده؛ از جمله واکسیناسیون نوزادان، تاکنون بخش اندکی از کودکان کار و خیابانی در ایران نسبت به هپاتیت B واکسینه شدند.

وی اظهار کرد: این کودکان در محیط هایی قرار می گیرند که احتمال مواجه شدن با هپاتیت بسیار بالاست و باید در مقابل این بیماری واکسینه شوند.
وی ادامه داد: هرچند آمار دقیقی از کودکان کار در کشور وجود اما آمارهایی از 20 هزار تا 2 میلیون نفر بیان می شود که همه این افراد باید در مقابل هپاتیت واکسینه شوند.
مدیر بخش محققان جوان شبکه هپاتیت ایران افزود: کودکان کار به دلایلی از جمله مهاجرت یا قرار نگرفتن در سیستم بهداشت و درمان کشور، واکسن دریافت نکرده اند.
به گفته کریمی ساری بین این کودکان، آنها که با زباله یا اجسام نوک تیز آلوده سر و کار دارند، یا کسانی که رفتار جنسی پرخطر یا هرگونه تزریق ناایمن داشته اند، بیشتر از بقیه در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.
وی اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی اطلاع رسانی هپاتیت (هفته اول آبان)، شبکه هپاتیت ایران با همکاری انجمن حامیان کودکان کار و‌ خیابان و یک شرکت دارویی اقدام به غربالگری هپاتیت های ویروسی و تزریق واکسن هپاتیت B به 450 کودک کار و خیابانی کرده است.
دبیر علمی بخش دانشجویی ششمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران گفت: در این طرح، کودکان در 2 مرکز سرآسیاب و آق تپه در استان های تهران و البرز روزهای سوم و چهارم آبان 1396، ابتدا از نظر ابتلا به هپاتیت B، هپاتیت C و ویروس اچ آی وی آزمایش شدند و سپس به آنان واکسن هپاتیت B تزریق شد.
وی افزود: از آنجا که این واکسن باید در سه نوبت تزریق شود، دوره های بعدی واکسن نیز در ماه های آینده انجام می شود.
کریمی بیان کرد: همچنین شبکه هپاتیت ایران، انجام آزمایشات تکمیلی و درمان رایگان موارد مبتلا به هپاتیت را پیگیری می کند.
به گزارش ایرنا، هپاتیت به معنی التهاب کبد است و می تواند منجر به نارسایی کبد شود. عوامل ایجاد کننده هپاتیت به دو گروه ویروسی و غیر ویروسی تقسیم می شود.
ویروس های هپاتیت شامل هپاتیت B و C از مهم ترین عوامل ایجاد نارسایی کبد هستند که می تواند از فرد به فرد منتقل شوند.
هپاتیت های B و C از راه خون آلوده، اجسام نوک تیز آلوده به ویروس، خالکوبی و حجامت غیر بهداشتی، رفتار جنسی پرخطر، دریافت خون قبل از سال 1375 و از مادر مبتلا به هپاتیت به نوزاد حین زایمان، منتقل می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha