معاون تربیت و آموزش ناجا با اشاره به افزایش وزن برخی نیروهای پلیس پس از جذب در نیروی انتظامی، دلایل این افزایش وزن را تشریح کرد.

لباس گشاد یا کار زیاد؛ عامل چاق شدن پلیس‌های ایران کدام است؟

سلامت نیوز: معاون تربیت و آموزش ناجا با اشاره به افزایش وزن برخی نیروهای پلیس پس از جذب در نیروی انتظامی، دلایل این افزایش وزن را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سردار امیر حسین یاوری با اشاره به موضوع چاقی ماموران پلیس و دلایل آن اظهار کرد: باید بپذیریم که جامعه ما جامعه‌ای روبه چاقی است و ماموران پلیس هم بخشی از این جامعه بوده و از این جامعه منفک نیستند.

معاون تربیت و آموزش ناجا ادامه داد: برخلاف تصور عمومی، شخصا معتقدم لاغر شدن و کاهش وزن، ارتباط چندانی به حرکات ورزشی ندارد و تناسب اندام بیش از هر چیز به آرامش فکری مرتبط است و طبعاً مامورانی که تمام وقت می‌دوند و در ماموریت هستند، فرصتی برای تمدد اعصاب و تمرکز برای تناسب اندام خود ندارند.

وی با اشاره به اهمیت لباس ماموران در تناسب اندام‌شان گفت: از طرف دیگر نوع لباس ماموران، ارتباط زیادی با موضوع چاقی دارد؛ به هر حال لباس‌های گشاد نمی‌تواند چاقی بدن و عدم تناسب را نشان دهد در حالیکه لباس‌های جذب باعث می‌شود فرد متوجه عدم تناسب اندام خود شود و بر روی متناسب سازی اندام خود تمرکز کند.

یاوری با بیان اینکه خستگی کار بیش از هر چیز بر روی چاقی تاثیر می‌گذارد، افزود: اگر بتوانیم اضافه کاری مناسب و زمان محدودی برای کار ماموران پلیس همچون تمام پلیس‌های دنیا در نظر بگیریم می‌توانیم بر کاهش وزن و تناسب اندام ماموران پلیس تمرکز بیشتری داشته باشیم.

معاون تربیت و آموزش ناجا با تاکید بر اینکه در هنگام جذب ماموران بر اساس چارت موجود، تناسب اندام رعایت می‌شود، گفت: علی رغم اینکه ماموران پلیس در زمان جذب، تناسب اندام دارند ولی زمانی که وارد کار می‌شوند به دلیل فشارهای موجود برخی از آن‌ها دچار اضافه وزن می‌شوند؛ شما نگاه کنید یک مامور راهور باید ساعت 4 صبح بیدار شود، ساعت 6 کار را تحویل بگیرد ولی زمان پایان کار مشخصی ندارد؛ از طرفی ماموریت‌های پیاپی همچون طرح نوروزی، پس از آن طرح تابستانه، بعد از آن طرح آغاز مدارس و بعد هم اربعین و الی آخر، زمانی برای استراحت و تمرکز ماموران باقی نمی‌گذارد.

 پلیس در سال‌های اخیر بر روی کاهش اضافه وزن ماموران متمرکز شده و با الزامی کردن ورزش روزانه و اقدامات سختگیرانه از جمله اضافه کردن شرط تناسب اندام برای ارتقاء درجه، برای رسیدن به تناسب اندام ماموران تلاش کرده است و این در حالی است که به گفته معاون نیروی انسانی سابق ناجا برنامه‌ریزی‌ها به نحوی چیده شده که در 5 سال آینده (سال 99) میانگین وزنی نیروی انتظامی، به میانگین وزنی استاندارد و مطلوب برسد. البته سردار احمدی مقدم فرمانده وقت نیروی انتظامی از کاهش پنج کیلوگرمی وزن نیروهای رزمی پلیس و کاهش میانگین سه کیلوگرمی در میان نیروهای ستادی در دو سال پیش از آن خبر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha