سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۲

زنانی که بیش از اندازه دچار اضافه وزن هستند تقریبا هر روز در مورد ظاهر خود احساس خجالت می‌کنند.

خجالت؛ همراه همیشگی زنان چاق‬
دانشمندان با انجام مطالعه روی 2 هزار و 257 نفر که تقریبا هزار و 500 نفر از آن‌ها دچار اضافه وزن بودند متوجه شدند زنان چاق تقریبا هر روز دچار ناراحتی‌های روحی می‌شوند و نسبت به وضعیت خود احساسات منفی پیدا می‌کنند.
این زنان معمولا در هنگام نگاه کردن در آینه، دیدار دوستان قدیمی، هنگام خرید لباس و هنگام آماده شدن برای رفتن به مهمانی نسبت از وضعیت ظاهر خود ابراز نارضایتی می‌کنند.
کاریل ریچاردز سخنگوی گروه Slimming World که برای کاهش وزن افراد چاق تلاش می‌کند در این باره گفت: تلاش مداوم برای کاهش وزن و نتیجه نگرفتن در این مورد باعث بروز بحران اعتماد به نفس در زنان چاق می‌شود و به این ترتیب آن‌ها معمولا هر روز احساس خجالت و حتی حقارت می‌کنند.
تقریبا دو سوم مردم انگلستان دچار اضافه وزن هستند و بر اساس تحقیقات انجام شده درصد زیادی از آن‌ها در یک چرخه خجالت، ترس و نگرانی و مشکلات روحی به سر می‌برند.
در این تحقیقات هم‌چنین مشخص شد مردان معمولا در توصیف روحیه خود در هر روز پاسخ‌های مثبت‌تری مانند شاد و با هیجان می‌دهند. اما آن‌ها هم تقریبا در 40 درصد موارد از اضافه وزن خود ناراضی هستند. اما وضعیت در بین زنان بسیار بدتر از این است و درصد زیادی از آن‌ها تقریبا هر روز به یاد وزن اضافه خود می‌افتند.
دکتر ریچارد معتقد است برای کمک به این زنان راه‌های زیادی هست. شاید اگر این افراد بتوانند با یکدیگر ارتباط بیش‌تری داشته باشند و یک گروه دوستانه تشکیل بدهند انگیزه بهتری برای کاهش وزن و تغییر شیوه زندگی خود داشته باشند.
تلگراف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha