سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 22864

محققان ادعا کردند زنانی که مقادیر زیادی میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند با احتمال بیش‌تری صاحب فرزند دختر می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز ، مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد مصرف مواد غذایی شامل مقادیر زیاد کلسیم و منیزیم مانند سبزیجات قبل از بارداری احتمال دختر شدن فرزند را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.
محققان رژیم غذایی خاصی که سرشار از میوه و سبزی بود را برای تعدادی از زنان در این مطالعات معین کردند و در نهایت بیش از 80 درصد از آن‌ها صاحب فرزند دختر شدند.
اما برخلاف آن غذاهایی که شامل مقادیر زیادی سدیم و پتاسیم مانند موز و سیب‌زمینی هستند به زنان کمک می‌کنند که صاحب فرزند پسر شوند.
بر خلاف تصور بسیاری، دانشمندان هلندی معتقدند مادران می‌توانند با انتخاب غذاهای درست جنسیت فرزندشان را قبل از تولد معین کنند.
در مدت این تحقیقات، دانشمندان مطالعاتی را روی 172 زوج انجام دادند که همه آن‌ها می‌خواستند صاحب فرزند دختر شوند. به همه این زوج‌ها رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی داده شد تا به این ترتیب میزان کلسیم موجود در خونشان افزایش پیدا کند.
علاوه بر آن آن‌ها به طور مرتب قرص‌هایی مصرف کردند که دارای مواد معدنی کلیدی بود و در فاصله‌های زمانی معین از همه آن‌ها نمونه خونی گرفته شد.
در پایان این مطالعات 80 درصد از زوج‌هایی که از این رژیم غذایی پیروی کردند صاحب فرزند دختر شدند.
آنت نورلاندر زیست شناس یک شرکت مشاوره‌ای در این باره گفت: افرادی که دستورالعمل‌های ما را به دقت اجرا کنند می‌توانند با دقت بالایی جنسیت فرزند خود را قبل از تولد تعیین کنند. دانشمندان معتقدند مواد معدنی موجود در خون مادر نقش مهمی در چگونگی پاسخ به کروموزوم‌ها دارد و در نهایت می‌تواند روی جنسیت جنین تاثیر گذار باشد.
دیلی‌میل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha